2021 a însemnat, pentru Colegiul Economic „George Barițiu” din Sibiu, revenirea la normalitate când vine vorba despre proiectele „Erasmus+”, inițiate încă de acum doi ani. De curând, instituția de învățământ, prin prof. Mihaela Răulea, a desfășurat numeroase activități în format fizic și online și mobilități care să promoveze schimbul de experiență, dezvoltarea elevilor și a cadrelor didactice, precum și identificarea și valorificarea oportunităților de învățare.
Prima mobilitate „Erasmus+” din acest an pentru Colegiul Economic „George Barițiu” din Sibiu a fost adusă de proiectul ”A sustainable table for multiculturalism and inclusion” (O masă sustenabilă pentru multiculturalism și incluziune). Între 4-8 octombrie, în Pulsano (Italia), prof. Mihaela Răulea și Teodora Coman au dezbătut idei legate de specificul școlilor participante, de modul în care educația poate susține activități centrate pe alimentația sănătoasă și pe stilul de viață echilibrat.
Experiențe în Turcia
Mobilitățile au continuat după această dată, astfel că, ulterior, între 29 octombrie – 7 noiembrie, nouă cadre didactice au plecat în Izmir (Turcia), pentru a participa la cursurile de perfecționare cuprinse în cadrul proiectului Erasmus+ „Never say no to school”, aprobat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și a fost finanțat de Uniunea Europeană. Prof. Mihaela Răulea, Teodora-Ioana Coman, Florentina Gruia, Ioana Matiu, Marioara Mușat, Elena- Luiza Popa, Monica Stroe, Corina Turcu, prof. Daniela Roșca, directorul unității de învățământ, și informaticianul Petru Avram au analizat, peste granițe, metode noi în comunicarea cu elevii și familiile lor. Prima zi a proiectului a început în Sigacik, unde profesorii au participat, printre altele, la o activitate tematică despre părăsirea timpurie a școlii, au mers într-o excursie în Izmir, cel de-al treilea oraș ca mărime din Turcia, și au vizitat Muzeul de Arheologie și bazarul vechi. Ziua următoare a adus pentru cadrele didactice sibiene noi provocări, prin activități tematice despre motivele abandonului școlar, găsirea soluțiilor pentru combaterea abandonului școlar, precum și despre motivele și problemele cu care se confruntă școala românească și cea din Turcia în privința fenomenului abandonului școlar.
O nouă zi în Turcia a adus o excursie la Efes, la casa Fecioarei Maria, precum și în Șirence, o localitate ce suprinde atmosfera satului tradițional.
Apoi, cadrele didactice au vizitat o școală unde au fost comparate cele două sisteme educaționale, precum și renumita stațiune Pamukkale.
Zilele ce au urmat au mai cuprins, de asemenea, potrivit reprezentanților Colegiului, activități tematice despre o nouă perspectivă în educație – conceptul de coaching, precum și evaluarea finală și momentul festiv de încheiere a sesiunii de curs. Participanții au primit, astfel, certificatele de mobilitate europeană și au povestit despre timpul petrecut împreună în Turcia.
„Prin participarea la cursurile de perfecționare, profesorii Colegiului au descoperit o varietate de metode eficiente și abordări inovative care vor aduce rezultate vizibile în prevenirea și reducerea abandonului școlar odată ce vor fi implementate în cadrul colegiului și împărtășite și altor instituții din educație”, sunt concluziile participanților sibieni.
O nouă mobilitate
Potrivit acestora, între 28 noiembrie – 4 decembrie este programată o nouă mobilitate „Erasmus+”, derulată în cadrul Colegiului Economic „George Barițiu” Sibiu. De această dată, vor participa trei profesori, fiind vorba despre coordonatorul Mihaela Răulea, prof. Teodor Coman și Corina Turcu, alături de alte cadre didactice din școli parteneri din Italia, Grecia, Macedonia și Polonia. Reprezentanții CEGB spun că, în cadrul proiectului „Our life in our hands” (Viața noastră în mâinile noastre), se vor desfășura seminarii, dezbateri privind sănătatea fizică și mentală, activități de inițiere în folosirea platformei etwinning, compararea sistemelor educaționale ale țărilor partenere, activități de pregătire a mobilităților ulterioare, precum și activități culturale. „Sperăm ca prin aceste schimburi de bune practici să aducem schimbări majore în demersul didactic din cadrul Colegiului, în vederea îmbunătățirii rezultatelor elevilor și a dezvoltării profesionale a profesorilor prin adoptarea de strategii inovative, motivaționale în procesul de predare și evaluare”, mai spun profesorii sibieni.