Grupul de lucru pentru siguranţa în şcoli şi prevenirea abandonului şi absenteismului şcolar în județul Sibiu s-a reunit, astăzi, în ședință ordinară, condusă de subprefectul Horațiu Marin. La nivelul județului Sibiu, procentul celor care au abandonat școala este de 0,60%. Astfel, pentru anul școlar 2017-2018, 278 de elevi sunt considerați în abandon școlar. (Această cifră este aproximativă deoarece la liceele tehnologice, anul școlar se încheie în 20 iulie). Dintre aceștia, 120 de elevi sunt în mediul urban.
În privința absenteismului, cele mai multe cazuri sunt înregistrate în învățământul profesional. Potrivit raportului prezentat de Inspectoratul Școlar Județean, 428 de elevi au avut nota scăzută la purtare sub 7, penru absențele nemotivate. Tot în anul școlar 2017 – 2018, peste 120 de elevi au fost exmatriculați din aceeași cauză.
“Deși sunt în scădere față de anii precedenți și se situează sub media pe țară, absenteismul și abandonul școlar sunt fenomene care ne preocupă, din perspectiva prevenției”, a subliniat subprefectul Horațiu Marin.
Siguranța elevilor și a personalului didactic în școli și în zonele adiacente unităților de învățământ preuniversitar reprezintă obiectivul Planului Teritorial Comun de Acțiune, coordonat de Instituția Prefectului – Județul Sibiu. Instituțiile implicate în acest Plan sunt: Consiliul Județean, Inspectoratul Școlar Județean, Inspectoratul Județean de Poliție și Inspectoratul Județean de Jandarmi.
În anul școlar 2017 – 2018, polițiștii au desfășurat peste 1.100 de activități preventive în județ. Au participat la 178 de ședințe cu cadrele didactice și părinții și la peste 540 de ore de curs cu elevii. Cu toate acestea, s-au înregistrat 37 de infracțiuni în incinta școlilor și în zonele adiacente (cu 5 mai multe decât în anul școlar 2016 – 2017). Cele mai multe, 25, s-au petrecut în mediul urban. Infracțiunile sesizate au fost: lovire sau alte violențe – 26 (18 în mediul urban), amenințare – 1, distrugere – 2, furt – 7 (5 în mediul urban), ultraj – 1.
Elevii au fost cei mai mulți autori de infracțiuni (22), apoi aparținătorii (6). Victimele infracțiunilor au fost elevi (31) și cadre didactice (4)
Potrivit raportului Serviciului Ordine Publică al IPJ Sibiu, principalele cauze ale infracțiunilor au fost „rivalitățile dintre elevi și deficiențele în ceea ce privește educația civică, antiinfracțională și antivictimală a elevilor, manifestată prin necunoașterea legilor și a consecințelor unor fapte”.