În ultimele luni, numeroase persoane ne-au adus la cunoştinţă că au fost in-duse în eroare, chiar înşelate, de reprezentanţi ai unor companii de furnizare de electricitate şi gaze naturale, în vederea încheierii unui nou contract.
Abordarea la domiciliu a consumatorilor cu solicitarea documentelor de identitate şi a unei facturi mai vechi, cu o argumentaţie verbală neacoperită de contract şi necesitatea unor semnături ale clientului pe anumite documente, fără a da timp pentru a fi citite şi înţelese, reprezintă „reţeta” ce a fost semnalată de clienţi din judeţele: Iaşi, Suceava, Botoşani, Bacău, Neamţ, Alba, Sibiu, Mureş şi Hunedoara.
Orice consumator are dreptul să îşi aleagă și să schimbe furnizorul de energie (electricitate și/sau gaze naturale), prin alegerea unei oferte negociate din piața liberă, dar în acelaşi timp are şi dreptul de a nu fi supus unor practici înşelătoare, prin omiterea cu bună ştiinţă, a unor informaţii importante sau prin oferirea unor informaţii false.
“E.ON încurajează concurenţa, dar nu şi practicile neloiale sau înşelătoria. Tocmai de aceea am luat o serie de măsuri conform legislaţiei din România şi normelor stabilite de Autoritatea Naţională de Reglementare din domeniul Energiei (ANRE), împotriva celor care distribuie mesaje neadevărate şi înşelătoare şi rugăm consumatorii să ne sesizeze practicile neconcurenţiale ale furnizorilor de energie. Toate sesizările primite de la clienţi sunt redirecţionate către autorităţile statului, iar persoanele care sunt într-o situaţie similară sunt consiliate pentru a fi identificată cea mai bună soluţie”, spun reprezentanții E ON.
E ON atenționează clienții, în caz că interacționează cu un furnizor de energie să citească cu atenție conținutul tuturor documentelor puse la dispoziţie, să se asigure că au înţeles condițiile contractului și că acestea sunt în folosul consumatorului și să nu semneze nimic dacă lipsesc infirmații cum ar fi prețuri, termene de plată, valori taxă de reziliere sau dacă există câmpuri necompletate.