O nouă filă de istorie a Sibiului a fost scrisă, în această săptămână, când vechea aerogară a Aeroportul Internaţional Sibiu a fost demolată complet.
Construită în 1959, aceasta a fost, de-a lungul timpului, una dintre porţile principale de intrare în Sibiu. „Trecutul lasă loc viitorului: vechea Aerogară a fost demolată”, a fost mesajul responsabililor Consiliului Judeţean, postat on-line. Recent, la începutul lunii aprilie, conducerile Consiliului Judeţean şi Aeroportului Internaţional Sibiu au organizat un moment aniversar, ce a marcat întreaga existenţă a vechii aerogări şi în urma căreia cei care au lucrat în aeroportul sibian şi-au luat la revedere de la vechea clădire. „Pasiune, profesionalism și camaraderie sunt cel puțin trei trăsături comune ale oamenilor alături de care am participat la un ultim tur al vechii aerogări și turnului de control. Sunt oameni cu ani mulți de activitate petrecuți aici, de-a lungul cărora nu au avut voie să greșească nici măcar o dată. Alături de conducerile Aeroportului Internațional Sibiu și ale Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – Sucursala Sibiu, le-am mulțumit pentru profesionalism, oferindu-le câte un simbol al aprecierii noastre cât și binemeritate aplauze. Construite în 1959, vechea aerogară și turnul de control vor deveni amintire lăsând loc extinderii actualului terminal, la a cărui inaugurare dorim să-i avem din nou alături pe veteranii serviciilor aeroportuare sibiene”, afirma conducerea Consiliului Judeţean.
Una dintre cele mai mari investiţii din judeţ
În acest moment, Aeroportul Internaţional Sibiu se află în plină dezvoltare. Investiția derulată de Consiliul Judeţean se ridică la 272,4 milioane de lei. Va fi extins atât terminalul de pasageri, cât și modernizată infrastructura de securitate a Aeroportului Internațional Sibiu. Terminalul, care va fi extins de la 6.200 mp la 22.400 mp, poate asigura un flux de până la 2,5 milioane pasageri/an. Viitoarele dotări ale sistemelor de securitate vor asigura o scădere a timpilor de așteptare pe liniile de control și vor crește nivelul de siguranță pentru pasageri și personalul aeroportuar. Investiţia va fi realizată de societatea sibiană Con-A. Pe lângă extinderea terminalului de pasageri, investiţia prevede crearea a 10 ghișee cu operator și 7 automate pentru check-in, dublarea filtrelor de securitate de la 3 la 6, creșterea numărului porților de îmbarcare de la 5 la 7, cât și instalarea unor sisteme de securitate ce vor ușura controlul pasagerilor în privința dispozitivelor electronice și obiectelor de vestimentație. Cea mai mare parte a finanțării este asigurată din fonduri europene nerambursabile (164,5 milioane lei) și Bugetul de stat (25,1 milioane lei), cât și de Consiliul Județean Sibiu și Aeroportul Internațional Sibiu (82,6 milioane lei). Extinderea şi modernizarea aeroportului este una dintre cele mai mari investiţii derulate după 1990 de Consiliul Judeţean.

Istoricul Aeroportul Internaţional Sibiu
2022
Aeroportul Internațional Sibiu, alături de aeroporturi din Europa, a semnat în data de 4 februarie 2022 la Bruxelles „Declarația de la Toulouse”, întărind angajamentul industriei aviatice pentru un viitor durabil prin reducerea la zero a emisiilor de carbon.
2021
În anul 2021, marcat în continuare de provocările generate de apariția pandemiei de COVID-19, traficul aerian la Aeroportul Internațional Sibiu a înregistrat o redresare parțială, datorată și diversificării oportunităților de călătorie disponibile de la Sibiu, rutele nou lansate în anul 2021 susținând dezvoltarea traficului de pasageri.
2020
Pe fondul pandemiei COVID-19, Aeroportul Internațional Sibiu, alături de întreaga aviație, a suferit o reducere a traficului și a activității extrem de pronunțată. Efectele negative ale pandemiei COVID-19 se reflectă în cifrele înregistrate de Aeroportul Internațional Sibiu în anul 2020.
2018
În august 2018, se înregistrează un trafic record de pasageri la Aeroportul Internațional Sibiu, cu peste 85.000 de pasageri îmbarcați-debarcați într-o lună calendaristică. În anul 2018 se depășește pentru prima dată pragul de 700.000 de pasageri înregistrați în trafic la Aeroportul Internațional Sibiu într-un an calendaristic.
2017
În luna decembrie 2017, s-a depășit pentru prima dată pragul de 500.000 de pasageri înregistrați la Aeroportul Internațional Sibiu într-un an calendaristic.
2013
Sunt demarate procedurile pentru selectarea operatorilor care vor îndeplini serviciul de interes economic general. Aeroportul Internațional Sibiu celebrează cea de-a 70-a aniversare.
2010
Este modernizată parcarea de 300 de locuri a aeroportului. În luna septembrie, Aeroportul Sibiu primește statutul de aeroport internațional, fiind al treilea aeroport din România care s-a bucurat de acest statut, în urma îndeplinirii condițiilor prevăzute de noua legislație internațională în domeniu.
2009
Activitatea aeroportului crește cu 34% față de anul 2008 și cu 97,5% față de anul 2007.
2007
Încep lucrările de dezvoltare și modernizare a aeroportului.
2004
Începe să se contureze tot mai clar necesitatea modernizării, dat fiind că pista de decolare-aterizare betonată, de 2000 m lungime și 45 m lățime, precum și platforma de 300 m lungime și 70 m lățime, cu 5 locuri de parcare, permit numai operarea cu avioane de capacitate mică.
1997
Începând cu luna august, Aeroportul Sibiu este reorganizat ca Regie Autonomă cu specific deosebit, sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu.
1992
Aeroportul este deschis traficului internațional de pasageri, primele destinații fiind Stuttgart și München.
1975
Devin operaționale clădirea Radar, împreună cu instalațiile aferente.
1970
Se construiește pista betonată care are 2000 m lungime și 30 m lățime, cu acostamente de 7,5 m și capacitate portantă de 17 tone. De asemenea, se dă în exploatare balizajul pistei și dispozitivul luminos de apropiere, făcând posibilă exploatarea aeroportului și pe timp de noapte.
1959
Se dă în exploatare clădirea aerogării, compusă din parter, etaj, turn de control, sală de așteptare (cu o capacitate de operare de 50 pasageri pe flux de îmbarcare-debarcare) și o magazie de mărfuri.
1944
Se introduc cursele civile interne către București, Brașov, Deva, Oradea și Târgu-Mureș.
1943
Inaugurarea Aeroportului Sibiu pe locația actuală. Activitatea de zbor se desfășura pe o suprafață de 174 ha, pe un teren înierbat situat la vest de hotarul comunei Turnișor. Primele aeronave, de tip Lockheed, aparținând companiei Lares, efectuau zboruri pe rutele București – Sibiu – Arad și București – Sibiu – Oradea.
Vezi aici imagini de la momentul demolării: https://fb.watch/kuTUHCsO9F/




