Încasările hotelierilor dinSibiu au fost în anul 2012 cele mai mari de până acum, a declarat primarul Klaus Iohannis în conferinţa de presă. Datele au fost prelucrate de Biroul de promovare în cultură şi turism din cadrul primăriei, care a finalizat bilanţul încasărilor din taxa hotelieră pentru anul 2012. Astfel, în ultimii 8 ani se poate clar afirma că numărul de înnoptări are o tendinţă crescătoare.
Dacă în 2005 suma încasată era de aproximativ 700.000 de lei, în 2007 suma ajunsese deja la 1,6 milioane de lei. Acesta este în mod evident rezultatul Capitalei Culturale Europene Sibiu 2007. Anul 2008 a reprezentat un element atipic. De regulă, vârful numărului de turişti într-un oraş capitală culturală europeană se înregistrează chiar în anul respectiv. Această creştere a continuat însă şi în anul 2008, când încasările au ajuns la 1,7 milioane de lei, fără îndoială efect al vizibilităţii obţinute de Sibiu prin prisma anului cultural 2007. În anii 2009 şi 2010, ani marcaţi clar de o recesiune în majoritatea domeniilor economice, au însemnat şi pentru domeniul turistic din Sibiu o uşoară scădere. Încasările au scăzut uşor, la 1,3 – 1,4 milioane de lei. În anul 2011, creşterea în acest domeniu s-a reluat puternic astfel că încasările anului 2012 au depăşit chiar şi încasările anului de vârf 2008, ajungând la aproape 2 milioane de lei.
”Domeniul turistic a continuat să crească şi după 2008, acesta fiind rezultatul faptului că Primăria Sibiu a continuat strategia de dezvoltare în acest domeniu: a înfiinţat un birou specializat, a continuat să producă materiale de promovare, Sibiul a participat la târguri de profil din ţară şi străinătate şi s-a continuat transmiterea informaţiilor despre Sibiu ca oraş turistic către mass-media naţională şi internaţională. În plus, în 2012, rezultatul foarte bun se datorează succesului proiectului Sibiu Baroc Update, care a atras în Sibiu turişti străini dar şi români, în egală măsură.”, a declarat Klaus Iohannis.
Anul 2013 se anunţă la Sibiu cel puţin la fel de interesant şi animat, tema imprimată agendei culturale din acest an fiind Sibiu Smart.




