-0.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

CNAIR a reziliat contractul cu constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva (A1)

Cele mai citite

CNAIR a reziliat contractul cu asocierea de pe Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, potrivit unui anunț făcut de Pro Infrastructura, încă CNAIR nu a anunțat încă oficial acest demers. Ministrul Răzvan Cuc amenințase anterior că va rezilia cest contract dacă nu sunt remediate unele deficiențe.
Lotul 3 din sectorul Lugoj – Deva, al Autostrăzii A1, Sibiu – Nădlac, ar putea fi deschis circulației publice, după ce compania de drumuri a decis să rezilieze contractul cu constructorul. Segmentul de drum a fost finalizat, dar Ministerul turismului susține că există mai multe deficiențe ale șoselei, constatate de consultantul angajat de minister. Din acest motiv, CNAIR a refuzat să recepționeze lotul, punând o condiție suplimentară, de mărire a perioadei de garanție de la 4 la 10 ani. A trimis, după cum a anunțt Răzvan Cuc, o solicitare de remediere a deficiențelor constatate, ameninând că dacă nu sunt făcute aceste remedieri, se va rezilia contractul, iar CNAIR va prelua în administrare drumul. Acum, cei de la Pro Infrastructura au transmis această informație, spunând că ministrul Transporturilor a șantajat constructorul. Pe de altă parte, ei au criticat faptul că CNAIR nu a preluat autostrada de la constructor, argumentând că deficiențele se puteau remedia și cu traficul deschis.
„La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.”
Pro Infrastructura mai susține că, prin această reziliere, statul român va pierde și garanția de 4 ani. În plus, constructorul urmează să dea în judecată statul român, care ar putea duce „daune de zeci de milioane”, ce vor fi plătite de România.
Pe 12 august, CNAIR a inaugurat Lotul 4 al A1 Lugoj – Deva, însă pentru a putea circula pe acest lot, șoferii aveau nevoie de conexiunile necesare, care se aflau pe Lotul 3. Ministrul Cuc a decis să preia pe bază de proces-verbal (încheiat unilateral, fără semnătura constructorului) bretelele de legătură, astfel cei 22 de km de pe Lotul 4 au devenit circulabili. Din autostrada A1 Sibiu – Nădlac mai lipsesc acum cei 21 de km din Lotul 3, finalizați dar închiși, precum și Lotul 2, circa 8 km, care nu a fost încă licitat.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect