Pasionaţii de maşini retro au expus în weekend, în Piața Regele Ferdinand I din Mediaş, zeci de autovehicule fabricate începând din anii ’60, eveniment organizat de 1100club.ro. Maşini care au făcut „furori” pe vremea bunicilor au redevenit vedete, făcându-i pe medieşeni să întoarcă privirile. Întâlnirea a fost una naţională, la care au participat mai mulţi membri ai clublui, împreună cu automobilele lor.
Primul automobil de serie românesc a fost Dacia 1100, o maşină cu motor poziţionat în spate, inspirată după Renault 8. Chiar dacă şansele să deţii un astfel de model în stare bună, funcţional, sunt minime, se pare că numărul entuziaştilor iubitori ai acestui model sunt destui, cel puţin încât să organizeze un eveniment naţional dedicat acestei maşini.
Programul a cuprins o vizită la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung, în colecţia cărora se regăsesc şi două automobile Dacia 1100, apoi şoferii au continuat traseul către Mediaş, via Braşov. A urmat o serie de discuţii şi întrebări despre majoritatea acestor masini, care sunt scoase de proprietari la plimbare doar la ocazii speciale, participanţii mărturisind că încearcă să îşi facă automobilele cât mai atractive din punct de vedere vizual.
„Astăzi am reușit să ne strângem pentru aceste mașini vechi, să le expunem, să vadă lumea că încă mai circulă, cu toate că multă lume au o părere greșită despre ele, cum că ar fi rable și ar trebui să părăsească șoselele. Suntem bucuroși că am reușit să strângem atât de multe, se putea și mai bine. Încercăm să salvam cât de multe dintre ele șl eventual să creștem gradul de conștientizare al populației, cu privire la acest tip de autoturism, de epocă. Încercăm să mărim valoarea evenimentului, sper să găsim și sponsori, căci noi suntem momentan fără statut juridic și să reușim să strângem fonduri, să organizăm o întâlnire cu adevărat, la nivel național”, au explicat organizatorii evenimentului.
Vezi galeria foto de mai jos.
Cele mai vechi autoturisme au fost 3 Renault-uri din 1967, urmate de Dacia 1100, primul model fiind fabricat în anul 1968. Cu toţii se vor întoarce la garaje pe Transfăgărăşan, pentru a da ocazia bătrânelor doamne să demonstreze încă o dată agilitatea şi rezistenţa cu care au fost proiectate.
Întâlnirile Naţionale Dacia 1100 au mai avut loc până acum în Piteşti, Păltiniş, Cheia, Reci (Covasna), Ţuşnad, Sighişoara, Lepşa (Vrancea) şi Mediaş.