Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, i-a convocat pe teren pe toţi reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă pentru a verifica împreună evoluţia lucrărilor pe şantierele operaţionale de pe traseul Sighişoara – Simeria, în lungime de 173,47 kilometri. Ion Gavrilă le-a solicitat constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu o mobilizare mai bună pe şantiere pentru a se încadra în graficele asumate, iar reprezentantului FCC Azvi i-a solicitat ca în luna iulie să finalizeze lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, termen pe care reprezentantul FCC Azvi a anunţat că-l va respecta.
Podul feroviar în formă de arc cu o deschidere de 125 de metri, situat între Sighişoara şi Aţel, asigură legătura cu cele două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite, tunelul Sighişoara în lungime de 401 metri şi tunelul Daneş în lungime de 969 de metri.
Tunelul Sighișoara, finalizat în proporţie de 95% și Tunelul Daneș, cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, finalizat în proporţie de 92%, permit atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighişoara – Aţel.