Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, împreună cu directorul general al CFR Infrastructură, Marius Chiper, au efectuat joi, 7 aprilie 2016, o vizită de lucru la şantierele feroviare deschise pe segmentul Braşov-Sighişoara, unde sunt în execuţie lucrări de modernizare şi reabilitare. Ministrul va inspecta tunelul de la Sighisoara, podurile de cale ferată peste Târnava Mare de la Mediaş, gara din Copşa Mică, dar și gara din Râmnicu Vâlcea. Ministrul Dan Costescu s-a oprit, printre altele, la podurile de la Tîrnava și în gara din Copşa Mică. Lucrările de modernizare a căii ferate, parte a Coridorului IV Pan – European, unul dintre cele mai mari proiecte din ţară, finanţat din fonduri europene, se derulează şi pe raza judeţului Sibiu, în zona de nord. „De la ultima vizită înregistrăm un progrs evident. Suntem gata cu grupa de linii terminale până la linia 9. Sunt în lucru acum liniile 1, 2 și 3 și urmează să fie făcut peronul intermediar. Ce mi se pare important și am vorbit cu colegii de aici este că această dezvoltare de stație nu va ajuta numai călătorii, ci va fi un element important și pentru dezvoltarea zonei. Sunt operatori economic în zonă, cum ar fi Sometra, care în acest moment un proces de retehnologizare și urmează să dezvolte și o activitate de 200 de vagoane și e bine pentru comunitate. În rest, stația Copșa Mică arată deocamdată bine în stadiul în care este, la interior este renovată complet, iar după finalizarea lucrărilor o să fie renovată și la exterior. Ceea ce este foarte important este că a fost doar una dintre stațiile renovate acum, urmând ca CFR-ul să realizeze până în 2020 pe Programul Operațional de Infrastructură Mare, un proiect pentru renovarea a încă 40 de stații care nu au fost renovate în prima etapă. În prima etapă au fost renovate doar acele stații care erau reședință de județ sau care erau stații importante de-a lungul coridorului 4. Celelalte 40 sunt următoarele stații ca importanță pentru România și vor da o nouă față căii ferate pentru că se vede modernizarea cu fiecare lună care trece. Acest lucru ne va permite să venim cu plăcere la gară și odată cu reînnoirea parcului de material rulant să ne urcăm și cu plăcere în tren pentru a circula exact în timpul în care am fost anunțați că vom circula până la stațiile unde dorim”, a spus Ministurl Transporturilor, Dan Costescu.
Valoarea totală a proiectului este de 4,9 miliarde lei, echivalentul a 1,1 miliarde euro, iar la finalul lui, trenurile vor putea circula cu viteza maximă de 160 kilometri pe oră. Finanţat de Comisia Europeană, prin Fondul de Coeziune, proiectul are o valoare de 4,9 miliarde lei, cuprinde reabilitarea şi modernizarea a 89,5 km de linie dublă electrificată de cale ferată între localităţile Sighişoara şi Coşlariu, incluzând toate structurile conexe şi lucrările auxiliare pentru asigurarea unei viteze maxime pentru trenurile de călători de 160 km/h, şi a unei viteze maxime a trenurilor de marfă de 120 km/h. Concret, este vorba despre reabilitarea pe 63,46 km de linie de cale ferată dublă electrificată, construirea a 26,04 km de linie de cale ferată dublă electrificată şi reabilitarea a 10 staţii de cale ferată sau halte de mişcare.