Un tunel în lungime de aproape un kilometru, construit între Ațel și Sighișoara, este aproape de finalizare. Tunelul Daneș, în lungime de 969 de metri, este construit pe o variantă nouă de traseu între Sighişoara şi Aţel şi este realizat printr-o tehnologie modernă implemetantă în trei parți distincte, particularizate prin mai mul temetode de execuție. Este vorba despre un tunel artificial în lungime de 20 de metri la intrarea dinspre Sighișoara, un tunel natural lung de 862 de metri și un al doilea tunel artificial, în lungime de 87 de metri la ieșirea dinspre Daneș. „Tunelurile artificiale sunt realizate la adăpostul unei incinte de piloți de diametru mare, care asigură conditiile necesare realizării portalelor de acces şi a structurii până la racordarea cu tunelul natural. Tunelul natural este realizat prin excavare etapizată, în secţiuni parţiale prin folosirea umbrelelor de micropiloti pe toata lungimea tunelului, care asigură protejarea provizorie a excavatiei la intrados. Tunelul este executa în proporție de 80%. Trenurile de călători vor putea circula cu o viteză maximă de 160 km/oră prin tunelul Daneş, ceea ce înseamnă că între Sighişoara şi Aţel infrastructura feroviară va permite atingerea aceste viteze maxime de circulaţie pe o distanţă mai mare”, explică reprezentanții CFR Infrastructură.