Înscrierile pentru ediția acestui an a Raliului Sibiului Bilstein s-au încheiat, iar cele 64 de echipaje care au spus „prezent” macadamului sibian sunt pregătite de start.
Principala luptă pentru victoria etapei cu numărul 4 din Campionatul Național de Raliuri „Betano” pare să continue asemenea celor trei etape de până acum, cu un Simone Tempestini (Škoda Fabia Rally2 evo) aflat în cursa pentru al 8-lea titlu național, respectiv cu sibianul Sebastian Barbu (Škoda Fabia Rally2) care speră să repete performanța din 2020 a raliului său de casă, însă pe macadam.
La volanul unor mașini similare cu ale acestora, Andrei Gîrtofan și Mihai Manole se vor înfrunta în mod direct pentru al treilea loc pe podiumul general, însă din această bătălie nu trebuie să-i excludem nici pe localnicul Raul Badiu (Mitsubishi Lancer) sau Norbert Maior (Peugeot 208), ambii demonstrând în repetate rânduri că pot fi deosebit de competitivi chiar și cu mașini de specificație mai redusă.
Raliul Sibiului Bilstein va avea nu mai puțin de 8 mașini. Eterna luptă a modelelor Mitsubishi Lancer cu Subaru Impreza îi va avea în prim-plan atât pe sibienii Raul Badiu și Rareș Tomiță, precum și pe show-man Vali Porcișteanu sau Răzvan Trișnevschi.
Cupele monomarcă revin și ele în acțiune cu un număr semnificativ de echipaje. La Swift Cup – idee ce s-a „născut” chiar la Sibiu din dorința pilotului Călin Bucur de a introduce în campionat o luptă internă a modelelor Suzuki – favoritul etapei este un alt sibian, pe numele său Paul Popa, care însă nu va putea lăsa garda jos nici o secundă, întrucât la start vor fi prezenți atât Alexandru Cazacu – pilot sibian, dar și Lucian Țugulea.
În absența principalului său adversar din acest sezon, Matei Ghiban trebuie doar să evite eventualele defecțiuni tehnice și pornește cu prima șansă la victoria Cupei Dacia, însă prezența surpriză a italianului Sandrin Tommaso poate produce surprize în cea mai longevivă cupă monomarcă din CNRB. De cealaltă parte, în competiția internă a „verișoarei” franțuzoaice a Daciei – Sebastian Scîrlet își poate trece în cont a 4-a victorie consecutivă din acest sezon, în timp ce Samuil Mircea, Reis Suliman și Andrei Gheorghiu vor căuta cu ardoare să-l detroneze pe juniorul moineștean. Deși nu se află în lupta directă a cupei Clio Challenge, argeșeanul Bogdan Năstase poate da calculele peste cap tuturor celor amintiți în ceea ce ar putea însemna victoria la debutul competițional cu mașina celor de la Alpine-Renault.
Pentru prima oară după comasarea celor două eșaloane ale naționalului de raliuri, echipajele Trofeului Rally Start vor avea șansa să parcurgă toate probele speciale – inclusiv Gâtul Berbecului Autoklass și Șanta Școala de Șoferi ELIT pe noapte. Deși vine cu o mașină nouă, Florian Nițurad își poate consolida puternic poziția de lider cu a patra victorie de etapă, în timp ce Mircea Fănățan și Emanuel Resiga se vor afla în permanență în „coastele” sale. O premieră nu doar pentru Raliul Sibiului Bilstein și Campionatul Național de Raliuri va fi și pentru sibianul Teodor Gabriel Găină, care va fi prezent pe probele speciale la volanul unui Subar Impreza N10, alături de nimeni alta decât proaspăta sa soție – Ana-Maria.
Prima etapă de macadam a Campionatului Național de Raliuri „Betano” înseamnă și revenirea modelelor SSV pe probele speciale, cu Antal Bíró, Gergő Szabó și Adi Baciu aflați într-o luptă directă. De asemenea, nu putem omite nici prezența internațională de la evenimentul nostru, întrucât pe lângă participarea italianului Sandrin Tommaso, la startul de săptămâna viitoare îi vom avea atât pe bulgarul Miroslav Angelov, cât și pe maghiarul Gergő Szabó respectiv slovenul Mitja Bozic.