Tribunalul și judecătoria din Sibiu au decis să-și restrângă activitatea în această lună, astfel încât să fie diminuată la maxim activitatea cu publicul din instanțele de judecată. Vor fi judecate doar cauzele urgente.
Un comunicat al Judecătoriei Sibiu anunță că până pe 31 martie se suspendă activitatea de judecată, cu excepția urgențelor.
„Adunarea generală a judecătorilor din cadrul Judecătoriei Sibiu a hotărât următoarele măsuri considerate ca fiind necesare pentru prevenirea răspândirii infecției cu virusul Covid-19, cunoscut sub denumirea de Coronavirus:
- suspendarea activității de judecată în perioada 12 martie- 31 martie 2020, precum și preschimbarea termenelor de judecată acordate în această perioadă, ulterior datei de 31 martie 2020, cu respectarea dispozițiilor procedurale aplicabile;
- se exceptează cauzele urgente, atât în materie civilă, cât și în materie penală, astfel cum acestea au fost stabilite prin anexă la hotărârea adoptată și vor fi aduse la cunoștința publicului prin afișare pe pagina de internet a instanței, disponibilă pe portalul instanțelor de judecată (portal.just.ro).
Avocații și justițiabilii vor putea lua cunoștință de noile termene acordate în cauză fie prin apelarea telefonică a instanței, la numărul de telefon 0269/217104, fie prin accesarea portalului instanțelor de judecată sau a aplicației electronice a dosarului, disponibilă pe pagina de internet www.tribunalulsibiu.ro, pe bază de parolă și utilizator.”
Judecătorii recomandă trimiterea actelor de procedură prin fax, la 0269211314 sau pe email la [email protected]
Tribunalul Sibiu: Activitatea judecătorilor se rezumă la cauze urgente
Și judecătorii din Tribunalul Sibiu au luat aceleași decizii: se vor judeca doar cauzele urgente, cauzele în care părțile au ales judecarea în lipsă, pentru procese noi se vor fixa termene în aprilie. În plus, se va interzice accesul în tribunal, cu excepția părților din cauzele urgente și a avocaților.
Adunarea Generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu, întrunită în ședința din data de 11.03.2020, a decis în unanimitate suplimentarea măsurilor dispuse în scop preventiv, astfel că începând cu data de 13.03.2020:
-Se vor soluționa doar cauzele în privința cărora legiuitorul a stabilit caracterul urgent, în funcție de specificul fiecărei secții, conform anexei la prezenta hotărâre, precum şi în cauzele penale în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale.
-Se vor soluționa şi cauzele fără caracter urgent, doar în măsura în care părțile au menționat sau vor menționa că sunt de acord cu judecarea cauzei în lipsa lor, urmând a se amâna pronunțarea hotărârii pentru a se da părților posibilitatea depunerii concluziilor scrise. În măsura în care părţile nu declară că sunt de acord cu judecarea cauzei în lipsa lor, acestea se vor amâna pentru o dată ulterioară.
-Pentru dosarele noi se va fixa primul termen de judecată începând cu luna aprilie, dacă legea nu prevede imperativ un termen mai scurt.
-Se va interzice accesul publicului în incinta clădirii Tribunalului Sibiu, cu excepția părților din cauzele urgente, în cazul în care prezența lor este obligatorie, precum şi a avocaților care au delegații în dosare.
-Se recomandă depunerea înscrisurilor prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail, fax), urmând ca originalul acestor înscrisuri să fie transmis prin poștă, dacă este solicitat de instanţă. Pentru actele care urmează a fi aduse de părţi în materialitatea lor, preşedintele tribunalului va stabili o procedură de lucru.
-Studiul dosarelor la bară este interzis, urmând ca părţile să ia cunoştinţă despre conţinutul actelor de la dosar fie prin accesarea dosarului electronic, fie prin lecturarea acestora în sala de judecată de către grefierul de şedinţă sau de președintele completului de judecată. Este permisă şi recomandată fotocopierea respectivelor înscrisuri de la dosar cu mijloace proprii.
Începând cu data de 13.03.2020, acțiunile judecătorești sau orice alte acte vor fi depuse la Tribunalul Sibiu prin mijloace de comunicare la distanță, sau personal în locul special amenajat la intrarea în sediu, în intervalul orar 8,30 – 12.30.
Începând cu data de 13.03.2020, studiul dosarelor nu va fi permis decât în format electronic, utilizându-se aplicația electronică a dosarului pe bază de parolă și utilizator (prin accesarea www.tribunalulsibiu.ro), sau în cadrul instanței (doar pentru dosarele cu termen în următoarele 10 zile calendaristice), în locul special amenajat la intrarea în sediu prin accesarea computerelor puse la dispoziția publicului cu asistența personalului arhivei, în intervalul orar 9-12.
Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Sibiu poate fi contactat în această perioadă exclusiv prin intermediul telefonului (0269/217104, int. 131) sau adresa de e-mail: [email protected].
Procedura de lucru efectivă a compartimentelor din cadrul Tribunalului Sibiu este stabilită prin Decizia nr. 2/2020 și prin Decizia nr. 3/2020 de președintele instanței. Cele două decizii sunt publicate pe portalul instanței.
În data de 30.03.2020 se va proceda la reevaluarea situației în funcție de evoluția răspândirii virusului la nivel național.