România se află pe primul loc în Europa la numărul de morți din accidente rutiere raportat la totalul populației, arată un studiu al Asociaţiei Pro Infrastructură.
Autoritățile estimează că, anual, costul deceselor și al răniților de pe șosele este în jur de 2% din PIB. Scăderea numărului de decese în 2017 raportat la 2001 este în România de aproximativ 20%, mult sub media UE situată la 54%.
„Cifrele sunt alarmante și ar trebui ca aleșii să ia rapid măsuri. Însă unii parlamentari, aflându-se într-un conflict personal cu Poliția Rutieră, promovează inițiative legislative care pot înrăutăți și mai mult lucrurile, ca de exemplu înghețarea punctului de amendă care până acum era corelat cu salariul minim. Știați care este profilul șoferilor care produc accidente? Au carențe majore de educație rutieră, își supraevaluează aptitudinile la volan (se cred zmei), subestimează riscurile, cred că „a greși cu măsură” nu este periculos și sunt convinși că este puțin probabil să fie opriți de polițiști. Deși orele de educație rutieră sunt obligatorii prin lege, ele se fac doar acolo unde există profesori inimoși care au înțeles importanța lor. Nici la nivel coercitiv nu stăm mai bine. Cei 3200 de polițiști nu pot să fie prezenți peste tot în trafic, iar sistemele automate de constatare a contravențiilor practic nu există. Direcția Rutieră este subfinanțată și doar puțin peste 30% din amenzile de circulație se și încasează! Autostrăzi și drumuri naționale care oferă un grad înalt de siguranță? Nici nu are rost să mai comentăm, zilnic vă aducem detalii despre blocaje, bâlbe și tergiversări. România are o strategie de siguranță rutieră aprobată încă din 2016. Degeaba. În fiecare an mor aproape 2000 de oameni pe șoselele din țară și alți 8000 sunt grav răniți. Indiferența celor responsabili este de-a dreptul criminală”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.
Primul grafic: numărul de morți din accidente rutiere raportat la totalul populației.
Al doilea grafic: Scăderea numărului de decese în 2017 raportat la 2001 este în România de aproximativ 20%, mult sub media UE situată la 54%.