Luna viitoare vor începe lucrările de remediere a tronsonului de autostradă dntre Săliște și Cunța, închis în septembrie 2015, din cauza unor probleme ce au dus la demolarea unui sector de aproximativ 200 de metri. Anunțul a fost făcut de directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Cătălin Homor, într-o conferinţă pe teme de infrastructură, potrivit news.ro.
„În aprilie încep efectiv lucrările de reparare a autostrăzii Orăştie-Sibiu. Nu putem discuta de o valoare exactă până nu vom avea un proiect tehnic. Soluţia cu cele mai puţine riscuri şi o durată cât mai mică de execuţie este aceea de a executa lucrările în regie proprie”, a spus Homor. CNADNR va folosi utilajele proprii, la care se adaugă utilaje închiriate şi materiale de construcţii necesare. Compania de stat estimează că remedierea defecţiunilor va costa cel mult 5 milioane de euro. Homor a mai spus că licitația privind contractul pentru expertizarea lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu va fi lansată săptămâna viitoare. Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a anunțat la jumătatea lunii ianuarie că CNADNR a reziliat contractul cu constructorul italian al lotului 3 de autostradă și va începe procesul pentru selectarea unui nou constructor care să repare porțiunea de drum cu probleme. Potrivit ministrului, lucrările ar urma să se încheie în luna august, circulația urmând a fi redeschisă în luna septembrie. Lucrările vor consta în remedierea deficiențelor din zona demolată de 200 de metri, plus de pe alți 300 de metri, unde au apărut fisuri pe drum.
Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că, potrivit legii, Salini Impregilo nu mai are voie, în următorii doi ani, să participe la o nouă licitație de lucrări. Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie, cu o lungime de 22 km, a fost închis circulației anul trecut, în luna septembrie, la mai puțin de un an de la inaugurare. CNADNR susține că vina deficiențelor apărute pe acest tronson o poartă constructorul, fiind eliminată ipoteza lansată în spațiul public potrivit căreia cauza problemelor o reprezintă alunecările de teren din zonă. După începerea demolării unui tronson din autostradă, s-a constatat faptul că fundația nu a fost realizată în conformitate cu proiectul tehnic. Astfel, după ce s-au făcut excavațiile, a reieșit că lipsea stratul de piatră spartă care ar fi trebuit așternut pentru stabilizarea drumului. Totodată, au fost descoperite infiltraţii de apă la o adâncime de 8-10 metri sub stratul de asfalt.




