Ministrul Ioan Rus a prezentat oficial Master Planul General de Transport pentru următorii 16 ani, un document strategic în baza căruia țara noastră va primi finanțările nerambursabile de la Comisia Europeană. Potrivit acestui document, Sibiu-Brașov va rămâne autostradă, însă mult așteptatul tronson Sibiu-Pitești a fost transformat în drum expres. De altfel, majoritatea autostrăzilor planificate din țară sunt prezentate ca drumuri expres.
Din tabele făcute publice rezultă că autostrazile planificate sunt: Sibiu – Brasov (103 km), Ploiesti – Comarnic (49 km), Craiova – Pitesti (115 km), Comarnic – Brasov (54 km), Brasov – Bacau (158 km) si Gilău – Borș (177 km).
Între drumurile-expres prezentate sunt Sibiu-Pitești, Pitești-Brașov, Craiova-Alexandria-București, Tulcea-Constanța, Brăila-Buzău, Suceava-Bacău-Focșani-București sau Iași-Târgu Mureș.
Potrivit noii strategii rutiere, sunt prevăzuți 2.200 de km de drumuri expres și 660 de km noi de autostradă.
Drumurile expres vor fi realizate astfel încât să poată fi extinse și transformate în autostrăzi. Astfel, exproprierile vor fi făcute de la început pe o lățime de 70 de metri, ca la autostrăzi. Între autostrăzi și drumurile expres nu există foarte mari diferențe, și acestea din urmă fiind prevăzute cu două benzi pe sens. La drumurile expres lipsesc însă benzile de urgență, iar viteza este limitată la 120 de km/h la câmpie, 100 la deal și 80 în zonele montane. Totuși, sensurile de mers sunt delimitate de parapeți, limitând riscul de accidente prin pătrunderea pe contrasens.