Tronsoanele de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu-Vințu de Jos-Podu Olt și Copșa Mică-Sibiu sunt incluse în lista prioritară pentru electrificare.
Potrivit clubferoviar.ro, într-o notă trimisă Regionalelor, conducerea CFR SA menționează tronsoanele feroviare ce vor fi prioritare la electrificare din Fondul de Modernizare la care are acces România.
Nota trimisă de CFR SA solicită anumite modificări care să fie introduse în documentația de licitație pentru elaborarea SF-urilor necesare demarării proiectelor. Tronsoanele care ar urma să aibă prioritare la electrificare sunt:
Chitila – Pitești cu ramnificație Săbăreni – Buciumeni
Pitești – Slatina – Craiova;
Arad-Oradea;
Oradea – Carei – Satu Mare;
Satu Mare – Baia Mare – Dej;
Caracal – Piatra Olt – Râmnicu Vâlcea;
Rm Vâlcea – Sibiu – Vințu de Jos – Podu Olt;
Piatra Olt – Brașov.
O a doua listă de proiecte, de anvergură mai mică, după cum le numește CFR SA prevede electrificarea:
Ciulnița – Slobozia – Țăndărei;
Titu – Târgoviște;
Războieni – Tg Mureș;
Bacău –Bicaz – Piatra Neamț;
Verești – Botoșani;
Copșa Mică – Sibiu.
„În nota trimisă, compania informează că Programul va fi gestionat de către Ministerul Transporturilor (în loc de cel al Energiei) și că din fonduri europene vor fi susținute strict lucrările de electrificare, nu cele auxiliare precum lărgiri gabarite, protecție electromagnetică semnalizări etc.
Acestea urmează să fie menționate separat în liste de lucrări trimise companiei centrale. Prestatorii desemnați vor trebui să prezinte rapoarte finale, intermediare, astfel încât să fie respectate cerințele din Regulamentele europene (de exemplu 1001/2020).
Valorile de proiectare și execuție urmează să fie prezentate de către firmele care fac SF-uri până în noiembrie 2025 astfel încât la începutul lui 2026 să poată fi trimise cererile de finanțare”, scrie clubferoviar.ro.
SURSĂ FOTO: gazetadecluj.ro