Ministerul Afacerilor Interne a prezentat marții, prin chestorul Bogdan Despescu, secretar de stat în MAI, principalele măsuri și modificări legislative la Codul Rutier propuse în cadrul proiectului „Siguranță în Trafic”, parte a eforturilor de reformare a sistemului rutier românesc.
Una dintre principalele noutăți este integrarea într-un sistem național de monitorizare rutieră – e-SIGUR, operațional de la 1 ianuarie 2025.
Acesta presupune folosirea a peste 700 de camere mobile ale Poliției Române pentru identificarea abaterilor din trafic. De asemenea, proiectul prevede integrarea camerelor CNAIR și ale administrațiilor locale, pentru a permite procesarea unui volum mare de date în timp real.
Pentru o eficiență crescută, la nivel național a fost înființat un Centru de Monitorizare Automată a Traficului, responsabil cu procesarea constatărilor automate ale abaterilor rutiere.
Pentru a fluidiza procedurile și a degreva polițiștii rutieri de sarcini administrative, MAI propune simplificarea procesului de sancționare:
Dacă proprietarul este și conducătorul obișnuit al vehiculului, procesul-verbal va fi transmis direct și considerat comunicat automat.
Dacă proprietarul nu este șoferul, are posibilitatea să indice identitatea celui care a condus, iar în acest caz, procesul-verbal devine nul, fără alte formalități.
Se introduce și conceptul de viteză medie, folosit deja în alte state europene, ca metodă de sancționare a excesului de viteză.
În ceea ce privește parcarea și oprirea neregulamentară, sancțiunile vor fi aplicate direct proprietarului vehiculului, fără aplicarea de puncte de penalizare.
Procesul-verbal va fi comunicat printr-un autocolant lipit pe parbriz.
Vrei mai multe informații, știri bune, reportaje și interviuri pe zi? Ne-ar ajuta foarte mult o recenzie de la tine. Intră AICI.