Restricțiile de circulație de pe Valea Oltului, care au durat din iulie până în august, sunt doar începutul, a avertizat Asociația Pro Infrastructură.
Membrii asociației susțin că restricțiile rămân și vor urma și altele, cât de curând.
În acest context, Asociația Pro Infrastructură solicită Ministerului Transporturilor investiții în calea ferată Sibiu – Vâlcea, o rută alternativă de transport pe acest segment rutier.
Asociația susține că, dacă nu există nicio posibilitate pentru o deviere rutieră locală normală de la circulația de pe Valea Oltului, ar trebui măcar să se ofere navetiștilor o alternativă, care să poată fi implementată în câteva luni cu voință și resurse financiare adecvate.
„Restricțiile parțiale (ca aceasta) sau chiar, cine știe, din nou totale, sunt o certitudine și în 2025 și… la mulți ani, cât timp turcii de la Mapa vor lucra în 5-6 puncte critice unde Autostrada A1 trece foarte aproape de, și/sau peste DN7.
În acest context, cerem imperativ Ministerului Transporturilor să repare calea ferată, aducând-o la parametrii ei proiectați, adică 80 minute cu un tren Inter Regio între Lotru și Sibiu.
Deocamdată CFR Călători s-a grăbit să scoată trenurile introduse suplimentar.
Dacă o deviere rutieră normală, locală, nu mai are nicio șansă, măcar navetiștii să primească o opțiune semi-decentă care se poate implementa în câteva luni cu niște voință și ceva bani”, precizează Asociația Pro Infrastructură pe Facebook.