11.3 C
Sibiu
vineri, noiembrie 7, 2025

Românii au cumpărat online, în 2022, produse de 6,3 miliarde de euro

Cele mai citite

Valoarea cumpărăturilor online, realizate în România în 2022, a fost de 6,3 miliarde de euro.

Cifra este în creştere uşoară faţă de anul anterior, când s-au consemnat 6,2 miliarde de euro, relevă datele celui mai nou raport întocmit de către GPeC, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) şi principalii jucători din domeniu.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online, în 2022, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021.

Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), după cum arată şi statistica Eurostat.

Publicitate

În acelaşi timp, studii private realizate în 2023 indică faptul că ponderea internauţilor care ar fi comandat cel puţin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%.

Dintre aceştia, 25% au cumpărat şi de la magazine online aflate pe continentul european, în creştere faţă de 21%, în 2021, arată o cercetare iSense Solutions, realizată pentru GPeC, derulată în septembrie 2022.

Potrivit Eurostat, cele mai importante trei categorii de produse şi servicii comandate online, în 2022, la nivel european au fost: îmbrăcăminte şi încălţăminte (inclusiv accesorii şi articole sportive) – cu pondere de 42%; livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering (19%) şi beauty (cosmetice, wellness) – pondere de 17%.

Urmărește Sibiu 100% în Google News

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

Tehnologie și inovație pentru industria din România, aproape de Sibiu

De 10 ani la Brașov, tehnologie și inovație pentru industria din România. Demo Metal Brașov 2025. 11–13 noiembrie 2025...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect