14.1 C
Sibiu
vineri, iulie 5, 2024

Va fi interzisă vânzarea autoturismelor pe benzină și motorină din 2035?

Publicitate

Cele mai citite

Parlamentul European va vota, astăzi, propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.
Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice, scrie Biziday.
Astăzi, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă ​​de intrare în vigoare.
Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna “limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.
Opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că “trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”
El a mai susținut că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții în Sibiu în zona fostului Depou CFR, la două clădiri

Pompierii sibieni au intervenit, joi seara, în municipiul Sibiu în zona fostului depou CFR, pentru stingerea unui incendiu izbucnit...

Publicitate

Cele mai citite

Parlamentul European va vota, astăzi, propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe benzină sau motorină începând cu 2035.
Propunerea de interzicere a comercializării de mașini pe carburație a fost făcută de Comisia Europeană și are ca obiectiv transformarea industriei producătoare de mașini, care în prezent este responsabilă pentru o cincime din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. O decizie privind interzicerea lor din 2035 le-ar forța pe acestea să se reorienteze imediat în investiții mai mari pentru conversia către autovehicule electrice, scrie Biziday.
Astăzi, parlamentarii europeni pot alege fie propunerea Comisiei Europene, fie pot susține o contrapropunere din partea Partidului Popular European de a schimba interdicția cu o reuucere cu 90% a volumelor actuale de mașini pe carburație comercializate, fără o dată fixă ​​de intrare în vigoare.
Susținerea unei reduceri totale a emisiilor până în 2035 fără introducerea unui nou sistem de creditare pentru combustibilii sintetici sau schimbarea modului în care sunt calculate emisiile producătorilor de automobile pentru a permite mai mult decât vehiculele electrice, ar însemna “limitarea alegerii consumatorilor, împiedicarea inovației și pierderea avantajului nostru competitiv”, a susținut Sigrid de Vries, lobbyist șef la Asociația Europeană a Furnizorilor de Automobile.
Opozanții planului spun că o eliminare completă a mașinilor diesel și pe benzină va distruge cea mai mare industrie a Europei, prin favorizarea vehiculelor electrice, încă insuficient dezvoltate de producătorii europeni. Europarlamentarul german Jens Gieseke, adversar al interzicerii totale a mașinilor pe carburație, a spus că “trebuie să realizăm reducerea emisiilor, asigurându-ne totodată că economia poate gestiona tranziția socială.”
El a mai susținut că nu are sens ca producătorii de automobile să fie forțați să extindă vânzările de vehicule electrice dacă electricitatea pe care șoferii o vor folosi pentru a încărca bateriile auto la rândul ei nu este produsă din surse curate.

Publicitate

Publicitate

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții în Sibiu în zona fostului Depou CFR, la două clădiri

Pompierii sibieni au intervenit, joi seara, în municipiul Sibiu în zona fostului depou CFR, pentru stingerea unui incendiu izbucnit...

Știri pe același subiect