O grevă spontană a angajaților GFR din mai multe depouri din țară, inclusiv din Sibiu, a condus la anularea mai multor trenuri de pasageri. Până la acest moment nu este publicată lista trenurilor anulate. Conflictul a fost declanșat, se pare, de disputele dintre Societatea Comercială de Reparații Locomotive CFR – SCRL Brașov și CFR Călători.
ACTUALIZARE: Minsitrul Transporturilor a anunțat că, în urma discuțiilor cu reprezentanții sindicatelor, a fost reluată activitatea în depouri.
Călătorii din mai multe orașe din România s-au trezit în această dimineață în imposibilitatea de a pleca către destinații, din cauza unei greve spontane a angajaților SCRL, cu care CFR avea contracte de prestări servicii. CFR a preluat mai multe centre ale societății și a refuzat să mai încheie contracte cu această firmă. În depourile din Sibiu, Brașov, Arad, Ploiești Cluj, Timișoara, dar și în alte orașe, peste 1000 de ceferiști au refuzat să lucreze, nemulțumiți de situație. Nu există deocamdată informații oficiale despre trenurile afectate de grevă.
Conflictul a început încă de marți, când primii angajați au început greva. „Oamenii refuză să mai lucreze. Este un conflict, practic, între ceea ce face CFR Călători acum. Practic, ei încearcă să falimenteze SCRL, dar este o falimentare mascată, întrucât declarativ au început prin a spune iniţial că doresc să absoarbă o parte din personalul SCRL, etapizat. Lucrurile au început undeva în luna septembrie 2019, cu o notificare către SCRL precum că ar trebui să îşi retragă angajaţii din patru puncte de lucru, ceea ce s-a şi întâmplat în luna noiembrie. Numai că atunci SCRL i-a notificat prin directorul de la acea dată, care este şi administrator special, întrucât societatea este în insolvenţă, şi le-a spus foarte clar că aceste retrageri de personal vor duce la costuri suplimentare pentru CFR Călători şi, implicit, dacă se continuă aceeaşi politică, va duce la falimentarea SCRL. Lucrurile au continuat, CFR Călători a preluat angajaţii din cele patru puncte de lucru, iar la momentul de faţă angajaţii din cele patru puncte de lucru nu prestează încă activitate de reparaţii, ci sunt puşi să facă alte lucruri care nu ţin de reparaţii. Prestaţiile se fac în alte părţi, la depourile de domiciliu ale materialului rulant, ceea ce încarcă cu costuri CFR Călători”, a declarat Ionel Savin, prim vicepreşedintele Sindicatului Naţional Solidaritatea 2012, citat de Agerpres.