Tribunalul Sibiu a decis să ofere mai mulți bani pentru închirierea unui nou sediu, în urma eșecului din încercările anterioare de închiriere. Este a patra licitație lansată de Tribunal pentru a-și găsi un sediu nou.
Tribunalul Sibiu a anunțat că „demarează procedura de închiriere a unui imobil cu destinația de sediu administrativ pentru desfășurarea activității Tribunalului Sibiu și Judecătoriei Sibiu”. Procedura are aceleași condiții precum în licitațiile anterioare, fiind făcută o singură modificare. Potrivit Corneliei Prundaru, purtător de cuvânt al Tribunalului Sibiu, prețul stabilit pentru închiere va fi de 65 de lei pe metru pătrat, la care se adaugă TVA, el fiind ajustat cu prețurile pieței din acest moment. La o suprafață de 4.500 mp, rezultă o chirie de aproape 300.000 de lei.
Documentele de calificare se depun până la data de 15.10.2019, ora 12.00, la Registratura Tribunalului Sibiu din mun. Sibiu, str. Calea Dumbrăvii, nr. 30, jud. Sibiu.
Este a patra încercare de a găsi un spațiu, după ce la prima nu s-a prezentat nimeni, la a doua au fost respinse ultimele două oferte rămase în cursă, iar la a treia, s-a prezentat o singură ofertă, neconformă. Asta înseamnă că prețul cerut a fost prea mare față de limitele pe care le-a avut la dispoziție Tribunalul. Acum, prețul pe care tribunalul îl poate oferi, cu acceptul Ministerului Justiției, este mai mare iar proprietarii care au fost respinși până acum ar putea încerca din nou să facă o ofertă pentru noul tribunal.
Potrivit anunțului, contractul de închiriere se încheie pe o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii.
Reamintim că Tribunalul Sibiu și Judecătoria Sibiu trebuie să părăsească actualul sediu, care aparține MApN, deoarece proprietarul urmează să ameajeze sediul unui Comandament NATO.
Termenul pe care tribunalul l-a impus până acum pentru ca noul imobil să fie disponbil era 20 noiembrie. Din cauza amânărilor repetate, acum termenul este de 20 mai 2020, ceea ce înseamnă că este nevoie de o nouă prelungire a contractului cu MApN, proprietarul sediului din Caleaa Dumbrăvii.
Printre cerințele minime pentru viitorul sediu sunt:
– Să fie situat în Municipiul Sibiu, exclusiv în Zonele Fiscale A și B
– Imobilul trebuie să dispună de deschidere/acces la stradă
– Asigurarea unui spațiu privat de parcare, oferit gratuit pentru minim 70 autoturisme.
– Suprafața utilă să fie de 4.500 mp (+10%).
– Să se acorde o perioadă de grație de o lună, după intrarea în vigoare a contractului de închiriere, cu titlu gratuit, în vederea ocupării spațiului și mutării.
– Să se acorde o perioadă de grație de o lună, după încetarea contractului de închiriere, cu titlu gratuit, în vederea eliberării spațiului și mutării.
– Închirierea exclusivă a întregii clădiri, fiind exclusă coabitarea.