Din cauza schimbărilor legislative din domeniu, Electrica Furnizare a blocat în mod repetat procesul de facturare, ceea ce a dus la întârzieri în emiterea facturilor.
Furnizorul de electricitate susține că abonații vor putea achita facturile eșalonat, în baza unei solicitări scrise.
Electrica Furnizare a făcut aceste precizări în cadrul unui răspuns trimis șefului Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Sud Munteni, Ion Iordăchescu.
Acesta a publicat răspunsul pe internet, iar Electrica Furnizare suține că, în urma schimbărilor legislative din domeniu, compania a blocat în mod repetat procesul de facturare către clienți, a anunțat site-ul stirileprotv.ro.
„Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglementările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022 respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor şi implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare.
Vă informăm că, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, societatea Electrica Furnizare SA le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări care poate fi transmisă la adresa [email protected]” , se mai arată în răspunsul transmis de furnizorul de electricitate către CRPC Prahova şi asumat de şeful Biroului Cereri şi Reclamaţii, al cărui nume nu apare în document. ”, se arată în răspunsul Electrica Furnizare transmis Comisariatului pentru Protecţia Consumatorului Prahova, în urma unei adrese a acestei instituţii în legătură cu numărul mare de reclamaţii privind lipsa facturilor.
Reprezentanţii Electrica Furnizare mai susțin că, după implementarea modificărilor necesare în sistemul informatic, Electrica Furnizare va proceda la emiterea facturilor lunar, în baza indexului autocitit, în baza estimărilor privind consumul sau în baza citirii contoarelor făcute de către operatori la domiciliile consumatorilor.