Mai mulți parlamentari UDMR, Pro-România şi un deputat USR au făcut o propunerea legislativă pentru completarea art.4 din Ordonanţa Guvernului nr.99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă, prin care, în supermarketuri să existe case de marcat dedicate familiilor și în apropierea cărora să fie interzisă vânzarea dulciurilor sau a produselor considerate nesănătoase.
„Prezenta iniţiativă legislativă are drept scop crearea cadrului legal pentru existenţa acelor case de marcat în incinta supermagazinelor sau hipermagazinelor, dedicate numai familiilor, fără dulciuri şi fără alimente nesănătoase expuse. Aceste case de marcat vor fi folosite doar de către acele familii care au copii minori. Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor şi a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, fiind afişate pe rafturile de pe lângă casele de marcat, evitând astfel situaţiile în care copiii vor să li se cumpere astfel de produse de către părinţi sau aparţinători”, potrivit expunerii de motive a proiectului legislativ.
Potrivit inițiatorilor, România se află pe locul al doilea în Europa la obezitate infantilă, iar procentul copiilor cu diabet de tip II este în creştere alarmantă. De asemenea, ei afirmă că „în medie, la nivelul statelor membre ale UE, 17% din populaţia adultă suferă de obezitate. Mai mult, 52% din adulţii europeni sunt cnsideraţi supraponderali sau obezi”.
Legea ar trebui modificată astfel: „casă de marcat prioritară pentru familii din supermagazine/hipermagazine-casă de marcat dedicată doar familiilor însoţite de copil/copii minori, amplasată la ieşirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentaţiei sănătoase şi care nu sunt recomandate preşcolarilor, şcolarilor, copiilor şi adolescenţilor conform Ordinului nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi: în fiecare supermagazin/hipermagazin trebuie să existe cel puţin o astfel de casă de marcat”.
Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, ca primă Cameră sesizată.
„Prezenta iniţiativă legislativă are drept scop crearea cadrului legal pentru existenţa acelor case de marcat în incinta supermagazinelor sau hipermagazinelor, dedicate numai familiilor, fără dulciuri şi fără alimente nesănătoase expuse. Aceste case de marcat vor fi folosite doar de către acele familii care au copii minori. Propunerea legislativă este menită să protejeze copiii împotriva dulciurilor şi a celorlalte alimente care nu sunt indicate pentru dezvoltarea sănătoasă a copiilor, fiind afişate pe rafturile de pe lângă casele de marcat, evitând astfel situaţiile în care copiii vor să li se cumpere astfel de produse de către părinţi sau aparţinători”, potrivit expunerii de motive a proiectului legislativ.
Potrivit inițiatorilor, România se află pe locul al doilea în Europa la obezitate infantilă, iar procentul copiilor cu diabet de tip II este în creştere alarmantă. De asemenea, ei afirmă că „în medie, la nivelul statelor membre ale UE, 17% din populaţia adultă suferă de obezitate. Mai mult, 52% din adulţii europeni sunt cnsideraţi supraponderali sau obezi”.
Legea ar trebui modificată astfel: „casă de marcat prioritară pentru familii din supermagazine/hipermagazine-casă de marcat dedicată doar familiilor însoţite de copil/copii minori, amplasată la ieşirea din magazin, la care este interzisă comercializarea alimentelor care nu corespund alimentaţiei sănătoase şi care nu sunt recomandate preşcolarilor, şcolarilor, copiilor şi adolescenţilor conform Ordinului nr. 1563/2008 pentru aprobarea Listei alimentelor nerecomandate preşcolarilor şi şcolarilor şi a principiilor care stau la baza unei alimentaţii sănătoase pentru copii şi adolescenţi: în fiecare supermagazin/hipermagazin trebuie să existe cel puţin o astfel de casă de marcat”.
Propunerea legislativă a fost înregistrată la Senat, ca primă Cameră sesizată.