2.9 C
Sibiu
vineri, noiembrie 29, 2024

Radare fixe pe Autostrada A3. Senzorii vor detecta viteza și numărul de înmatriculare și vor putea trimite date către Poliția Rutieră

Cele mai citite

CNAIR va instala pe autostrăzile din România sisteme de monitorizare care vor include și radare fixe, ce vor măsura viteza mașinilor. Primul tronson pe care vor fi montați primii senzori va fi Autostrada A3.

Celebrele camere fixe, cu bucle de inducție îngropate în șosea, vor reveni pe șoselele din România, pe autostrăzi. CNAIR a demarat o licitație pentru achiziția serviciilor de asistență tehnică pentru instalarea acestor sisteme, în valoare de 2,2 milioane de lei, ce vor fi instalate pe sectorul dintre Nădășelu și Târgu Mureș. Contractul urmează să se deruleze pe parcursul a 33 de luni.

Dispozitivele de măsurarea vitezei vor face parte din pachete mai ample, numite ITS (Intelligent Transport System), care vor transmite informații atât despre trafic, cât și despre condițiile meteo din zona în care sunt amplasate. Mai multe date despre vehicule vor fi preluate și transmise, începând de la greutate și viteză, dar și cele referitoare la eventuale accidente. Sistemul va permite și recunoașterea automată a numerelor de înmatriculare, similar cu cititoarele care sunt utilizate pentru monitorizarea rovignetei. Viteza va fi citită între nodurile rutiere, pe bretelele de acces, în zonele drepte. Va exista și un sistem de detecție bazat pe camere video, pentru detectarea incidentelor prin analiză de imagine.

Documentația CNAIR prevede explicit că Sistemul de Monitorizare Trafic ce va fi realizat trebuie să se poată conecta cu alte centre de monitorizare și management al traficului, dar va trebui să poată oferi date instituțiilor direct interesate, între care Poliția Rutieră, ANM, IGSU, Punctul Național de Acces, dar și transfrontalier, către Ungaria și Bulgaria.

Sistemele ITS ce vor trebui să fie conţinute în proiectul Tehnic vor trebui să contribuie la uniformizarea, la nivel de Uniune Europeană, a serviciilor de informare a participanților la trafic şi a managementul rețelei rutiere” se arată în caietul de sarcini.

Iată parametrii pe care îi vor măsura sistemele ITS:

  • Servicii de informare privind evenimentele în timp real şi avertizări
  • Servicii de informare privind condiţiile de trafic
  • Servicii de informare privind limitele de viteză
  • Servicii de informare asupra timpului de călătorie
  • Servicii de control al respectării legislaţiei privind viteza
  • Servicii de avertizare asupra evenimentelor rutiere
  • Servicii pentru managementul strategic al traficului pe coridoare
  • Servicii de management al incidentelor rutiere
  • Servicii privind reglementările transporturilor speciale şi de mărfuri periculoase
  • Servicii de informare şi management a parcărilor pentru vehicule de transport marfă
  • Servicii de monitorizare și control a greutăţii şi gabaritului vehiculelor
  • Servicii de monitorizare, siguranță și securizare a infrastructurii

Pentru colectarea datelor va fi realizat un centru de monitorizare, la Gilău, similar cu cele care există pe A2, dar care nu funcționează în scopul pentru care a fost creat.

CNAIR intenționează să instaleze ulterior astfel de sisteme și pe alte autostrăzi, pentru a integra rețeaua de monitorizare de pe autostrăzile din România cu cea din Uniunea Europeană.

Publicitate
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Pericol extrem de Valea Oltului. Cad stânci de pe versanți, un TIR a fost lovit

UPDATE: "În urma fenomenelor meteorologice din această perioadă mai pot avea loc alunecări de pietre, arbori sau grohotiș în...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect