Un nou val de acțiuni de phishing în care este folosit numele Poștei Române se derulează prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile și la datele personale ale utilizatorilor de internet.
Metoda folosită de hakeri în acest nou val de infracțiuni cibernetice este următoarea: de pe un număr de telefon de România, aceștia trimit un SMS prin care destinatarului i se aduce la cunoștință faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informațiile personale sunt incomplete.
Mai departe, destinatarului i se pune la dispoziție un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser și apoi să îl deschidă.
Odată accesat acest link, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă și până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranță).
Dacă utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustrași rapid de pe card.
Cum vă puteți da seama că sunteți ținta unui atac cibernetic
Mesajul conține unele greșeli gramaticale sau de topică (de pildă, numele „posta-romana” este scris greșit – fie cu litere dublate, fie cu altă terminație în loc de .ro)
Exprimarea din mesaj este evazivă
Linkul oferit spre accesare pare unul neobișnuit sau vă ridică suspiciuni
Ați citit în presă ori ați auzit în jurul dumneavoastră că mai multe persoane au primit astfel de mesaje.
Ce trebuie să faceți dacă primiți un mesaj suspect
În primul rând, nu acționați impulsiv. Citiți de mai multe orice mesaj care vă ridică suspiciuni
Nu deschideți acel mesaj și îl marcați ca spam
Nu accesați link-ul
Faceți sesizare la https://dnsc.ro/contact
Compania Națională “Poșta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale.