3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Autostrada surpată de la Aciliu, o nouă încercare de reparații, după patru tentative eșuate

Cele mai citite

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere scoate din nou la licitație lucrările de reparații ale autostrăzii Sibiu – Sebeș, în zona în care pământul se surpă și se produc fisuri. O licitație similară pentru porțiunile vizate a mai fost inițiată în anii trecuți, fără succes. Lungimea pe care se vor face reparații se află în apropiere de segmentul demolat în 2016, pe același deal Aciliu.

CNAIR a scos la licitație “Proiectare și execuție lucrări de remediere și punere în siguranță a sectorului de Autostradă Orăștie-Sibiu lot 3, km 57+100 – 57+600 cale I proiect / (km 278+710 – km 279+210 cale II autostradă)”, un proiect care s-a mai aflat pe site-ul SICAP în mai multe rânduri, fiind anulat de fiecare dată din diferite motive. Tronsonul de 500 de metri este marcat de probleme grave, din cauza alunecărilor de teren. Studiile făcute pe teren arată că la aadâncimi foarte mari apa stagnează, ca urmare a consistenței solului, iar apa contribuie la deplasarea pământului aflat în zona de suprafață și la crearea de deformări ale stratului de asfalt.
„Ca urmare a precipitaților şi a cantității mari de apa căzuta pe metru pătrat, în zona km 278+710 – 279+210 cale 2 al autostrăzii Orăştie-Sibiu, (km 57+100 – 57+600 cale 1 proiect), se evidențiază fenomene de instabilitate a taluzului de debleu, materializate prin alunecări de teren de diverse tipuri, cu trepte de desprindere apărute cu precădere în aria banchetei mediane a săpăturii. La aceasta data, din cauza alunecării, se constată deteriorarea rigolei betonate a autostrăzii, deteriorarea sistemului de drenaj longitudinal si translatarea și deteriorarea căminelor aferente sistemului de drenaj longitudinal. Din cauza alunecărilor aspectul taluzului de debleu este neregulat, cu crăpături largi, fisurări ale terenului și ebulmente. Alunecarea de teren declanşată între km 278+710 și km 279+210 (km 57+100 – 57+600 cale 1 proiect) cuprinde o suprafață a terenului cuprins între marginea din amonte a benzii autostrăzii (în planul alunecării) și treimea inferioară a versantului. Ea se extinde pe o lungime de 500m și din punct de vedere al intensității alunecării putem considera două amplasamente: amplasamentul din stânga (km 279+210) la care planul alunecării se extinde până la limita carosabilului şi amplasamentul din dreapta unde fenomenul de alunecare este marcat prin plane succesive de alunecare”, se arată în caietul de sarcini.
Autostrada Sibiu – Sebeș este marcată în zona dealului Aciliu de probleme grave de proiectare și de execuție, au afirmat specialiștii în toți anii care au trecut de la inaugurarea acesteia (2015).  S-a spus că autostrada ar trebui reconstruită de la zero pe toată lungimea de aproximativ 22 de kilometri sau chiar să fie ales un nou traseu, deoarece terenul de pe traseul actual nu este potrivit pentru o astfel de structură. Se pare că
În 2016, la kilometrul 276, pe o lungime de circa 400 de metri, autostrada a fost demolată complet, fiind alese soluții noi pentru structura autostrăzii și pentru terenul din jur, care se deplasa permanent. Chiar dacă reparația a adus o încetinire a procesului, suprafața autostrăzii a continuat să se deformeze, atât pe zona demolată, cât și în zonele adiacente. Între km 275 și 276 au fost făcute mai multe intervenții, în regie proprie: piloți forați, grindă consolidare, protecție taluz, drenuri ventuză sau ridicare cotă șant.
Acum, lucrările pe care CNAIR încearcă să le contracteze cu un constructor printr-o nouă licitație, ar trebui să includă refacerea geometriei taluzului, prin executarea de trepte orizontale delimitate de taluzuri de 3 metri sub un unghi de 45 de grade”, precum și „executarea unui sistem de colectare și evacuare a apei din versant”, „executarea unei saltele antierozionale de suprafață”, „plantarea pe suprafața versantului a unor copaci cu mare afinitate la apă” și „refacerea șanțului colector de la baza versantului”.
Execuția ar trebui să dureze 9 luni, la finalul a trei lunid e proiectare și trei luni de obținere a avizelor.
Valoarea estimată de CNAIR pentru acest contract este de 2,6 milioane de lei.
În urmă cu circa două săptămâni, CNAIR a inițiat o altă licitație, care are ca scop întocmirea documentației tehnice pentru reparații la un alt tronson, de circa 800 de metri, al aceleiași autostrăzi, aflat la mai puțin de 2 kilometri distanță (km 59+630 – 60+410 ai proiectului).
Reamintim că, începând din această săptămână, traficul pe Autostrada Sibiu – Sebeș a fost oprit între nodurile Săliște – Cunța, pentru lucrări la rosturile de dilatație pe viaductul Aciliu. Circulația va fi închisă până pe 20 mai.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect