Italienii de la Astaldi încep lucrările pe lotul 5 al Autostrăzii A1, segmentul Sibiu – Pitești, la sfâșitul lunii mai, a declarat șefa CNAIR, Mariana Ioniță.
Constructorul care a câștigat contractul pentru lotul 5 de pa A1 Sibiu – Pitești a început organizarea de șantier și pregătește debutul lucrărilor.
„Pe lotul 5, aproape de Piteşti au început şi o serie de lucrări pregătitoare, organizarea de şantier, instalarea staţiilor de beton, de asfalt, se pare că la sfârşitul lunii mai, printr-o organizare bună şi punerea la punct a tuturor documentelor (n.r. Autorizaţie de Construire – AC şi Ordinul pentru Începerea Lucrărilor – OIL), cel târziu la începutul lunii iunie, şantierul va începe şi aici şi vom avea circa 47 de kilometri de autostradă în lucru între Sibiu şi Piteşti, alte trei sectoare fiind în procedură de achiziţie publică”, a declarat Mariana Ioniţă, director general CNAIR.
Contractul pentru lotul 5 Piteşti- Curtea de Argeş, care include proiectarea și execuția, a fost semnat în urmă cu un an valoarea totală fiind de 1,7 miliarde lei. După un an de proiectare, Astaldi are la dispoziție 4 ani de execuție, timp în care va trebui să contruiască 12 poduri, 6 pasaje, un viaduct şi 3 noduri rutiere.
Restul segmentului de autostradă Sibiu – Pitești se află în diferite stadii: dacă lângă Sibiu, pe lotul 1, Porr Construct a avansat serios cu lucrările, pe cei 13 km, fiind posibil ca anul viitor să putem circula pe acest lot, pe celelalte loturi, 2, 3 şi 4 licitațiile au fost licitate și sunt încă în procedură birocratică.
Celelalte trei loturi aflate în evaluare sau contestație sunt Lot 2 Boiţa – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km şi Lot 4 Tigveni – Curtea de Argeş – 10 km. Pe lotul 4, situația a fost la un pas de a fi finalizată, deoarece licitația a fost câștigată de Porr Construct, aceeași companie de la Boița. În ultimul moment, unul dintre ofertanți, o companie din China, a depus contestație, care acum se judecă la CNSC.