După o zi de copt vinete, curăţat capia şi decojit roşii pentru reţeta de zacuscă a bunicii, nimic nu mi-ar fi picat mai bine ca un ghemuit în fotoliu la tv, la un film de colecţie. Dau peste un clasic al drăgălăşeniei, „1o1 dalmaţieni”, semnat magic de Walt Disney şi mă pregătesc de tihnă.
Nici n-apucă bine Pongo s-o vrăjească pe Perdita, că o maşină de tuns iarba îţi face cărare pe creştetul capului: ia Nissanul, neamule! Numai 15.ooo de euro! Ia o cremă de faţă trei într-unu, că eşti full de riduri! Papă snicărşi, să te întremezi! Înghite calciu, că n-ai oase! Bagă odorizante, că puţi! Ia-ţi fier de călcat pe verticală, să fii în rând cu lumea! Na vopseaua, na chifteaua de fast-food şi (…) articulaţii, cu soacră la pachet, de-ţi piere cheful să fii ginere! După zece paste de dinţi făcătoare de minuni îţi tragi singur palme că nu ştii să te speli cu toate deodată. Apoi vin crenvurştii cu 8o% carne – unde se pune firesc întrebarea, restul de 20% ce-o fi? Şi pe când crezi că scapi şi începe iarăşi filmul, puştiul „Fanbrânză” îţi arde un pumn de caşcaval în nas, pe banii lui tata! Curat protecţia consumatorului (de film)!
Şi pe când se nasc pătaţii şi pe când e bucuria casei mai mare, zbang! Un ghiveci de minicroasante, calmante pentru burtă, prăjituri cu vaca mov, carne tocată la doar X.99 de lei kilogramul, licori pentru ciuperci sub unghii, păpuşele Danonino, caşcaval pane gata făcut, picături miraculoase pentru desfundat nasuri şi dezumflat gâturi şi răzători pentru călcâie îţi umpu farfuria răbdării. Dar mai vin: telefoane, laptopuri, pastile pentru imunitate, detergenţi, emolienţi, vitamine pentru el, pentru ea, pentru moşu şi buna, pentru câine, pentru pisică şi calmante pentru fericita burtică a copilaşului (ia n-auzi prostie, cică „din prima zi de viaţă”!). Ba ai parte şi de lecţii de chimie pură, de-ţi amesteci singur otrăvurile în pahar, că mai nou toate bombele diabetice la 2 litri au şi un mix de colorant la promoţie. Că, nu-i aşa, „pentru o viaţă sănătoasă consumaţi zilnic fructe (le marketingului) şi legume (le chimiei)!”
Şi uite aşa, până să şi-o ia Cruella pe cocoaşă, filmul mai are 6 găuri negre care înghit: ciocolată, baterii, supermarketuri, bilă leneşă, digestive, asigurări de viaţă, seminţe kia, maşini cât salariul de guvernator şi încălţări cât cel mediu pe economie, cipsuri, aspiratoare, împrumuturi, pinguini în frigider, farmacii, pâine franţuzească, cică mai nou doar ea „hrăneşte bucuria de a fi”!
Ce film! „Prea bun, prea ca la ţară!” Nu-i aşa că v-a tihnit? Chiar şi fără denumirea produselor, ca să nu fim acuzaţi de reclamă!




