Facebook a anunțat vineri aplicarea noilor măsuri privind transparența campaniilor publicitare pe rețeaua de socializare. Acestea vin în contextul alegerilor europarlamentare din luna mai, scrie Agenția France Press. Astfel, se dorește limitarea intervențiilor străine în campania electorală.
Aceste măsuri au fost anunțate pentru Uniunea Europeană încă din luna ianuarie și își propun să facă publicitatea politică mai transparentă. Concret, toți cei care vor să se folosească de rețeaua de socializare pentru a-și promova imaginea sau ideile se vor supune unei proceduri de autorizare. Aceasta vizează înregistrarea unor acte de identitate și a altor detalii care să permită verificarea amănunțită.
În linii mari, măsurile vor presupune înregistrarea celor care vor să facă publicitate politică pe Facebook în țara de proveniență. În acest sens, se dorește prevenirea ingerințelor străine în campaniile electorale. De asemenea, toate anunțurile publicitare legate de politică sau de subiecte cu rezonanță politică vor fi etichetate. Așadar utilizatorii vor știi cine a plătit anunțul și ce sumă s-a cheltuit pentru el. Și mai mult, un nou instrument va fi disponibil, Ad Library, unde utilizatorii vor putea accesa, printre altele, date despre publicul țintă al anunțului.
Procedura de autorizare s-a deschis vineri, 29 martie, iar Facebook va bloca orice anunț care nu se va încadra în aceste reglementări începând de la jumătatea lunii aprilie.
Aplicate încă de anul trecut în Statele Unite, dar și în alte țări, cu ocazia alegerilor, măsurile vin să susțină ideea că Facebook nu își dorește să fie acuzat de mijloc pentru manipularea alegătorilor. După scandalul Cambridge Analytica și acuzațiile că Rusia a influențat prin campanii de manipulare alegerile din Statele Unite, Comisia Europeană a făcut apel la limitarea „dezinformării” prin rețeaua de socializare.