Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, aflat la Sibiu în calitate de vicepreședinte PNL, atrage atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă deficiențele constatate pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăștie și îi cere guvernului Ponta să introducă urgent, pe ordinea de zi, găsirea unei soluții durabile pentru această situație.
„Vrem să oprim un dezastru! Este vorba despre lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu, unde acest tronson nu mai prezintă garanțiile necesare pentru a asigura
siguranța circulației. Ne aflăm în fața unui risc iminent, inclusiv de pierderi de vieți omenești și credem că acest lucru trebuie tratat corespunzător de Guvernul Ponta. De aceea considerăm că situatia de pe autostrada Orăștie Sibiu trebuie să intre pe ordinea de zi a ședinței de guvern de mâine și aici trebuie identificată soluția durabilă de rectificare a problemeleor apărute acolo. Discutăm despre 4 loturi unde corpul autostrăzii s-a deplasat, discutăm despre fisuri de 10 cm care au fost doar estetic remediate și prezintă riscuri importante (…) Îl somăm pe prim-ministrul Ponta să ia act de acest lucru și să înceapă de mâine să remedieze durabil problema, inclusiv prin oprirea traficului,” a explicat Alexandru Nazare, prezent la o conferință de presă organizată de PNL Sibiu.
Alături de politicienii liberali, la conferința organizată luni, 27 iulie la Sibiu, a participat și Mihai Alexandru Crăciun, fondatorul forumului de infrastructură „Construim România”, autorul articolului de analiză a lotului Săliște-Cunța, material ce a declanșat dezbaterile din presa centrală în ultimele două săptămâni. Acesta a subliniat încă o dată gravitatea situației de pe autostradă, susținând că dealul Aciliu oricând să cadă pe autostradă.
„Situația lotului Cunța Săliște este foarte gravă, este un pericol real ca dealul Aciliu să cadă peste autostradă. Acolo este și calea ferată, magistrala 200, sub care tocmai am văzut că pământul a început să se surpe, deci acolo poate fi vorba despre o tragedie cu mari pierderi de vieți omenești. Este în mod evident o deficiență a execuției și a proiectării pe toți cei 6 kilometri cu alunecări, unde în acest moment practic nici constructorul, nici consultanții nu știu exact care este problema sub autostradă. Acest lot trebuie tratat cu sreiozitate, circulația închsă și reexpertizat pentru a vedea care sunt soluțiile pentru a face o autostradă viabilă. Este extrem de denivelată deja, a apărut și o surpare la capătul de viaduct dinspre Orăștie, o întreaga bucată s-a surpat și terasamentul a început să se lase, la viteza de autostradă, se poate cauza o tragedie, oricând o mașină sau un autocar pot să sară peste parapet… trebuie tratat acest subiect cu toată seriozitatea”, susține Mihai Alexandru Crăciun.




