3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Sondaj de opinie: PNL și-a recuperat intențiile de vot dinainte de criza de coronavirus – peste 38%

Cele mai citite

Opțiunile politice s-au stabilizat odată cu intrarea României într-o fază mai calmă a epidemiei de coronavirus, astfel că intențiile de vot la acest moment par să fie similare cu cele de dinaintea epidemiei. Potrivit celui mai recent sondaj de opinie, realizat de INSCOP, la comanda ProRomânia, cele mai importante formațiuni politice din România sunt în continuare PNL, aflat la guvernare, PSD și Alianța USR-PLUS.  
Sondajul INSCOP Research din luna mai abordează inclusiv percepția impactului epidemieie asupra economiei românești. Astfel, 38,3% dintre respondenți consideră că economia românească va fi afectată în foarte mare măsură de epidemia de coronavirus, 41,6% în mare măsură, 13,2% în mică măsură și 5,6% în foarte mică măsură/deloc. Nu știu sau nu răspund la această întrebare 1,3% dintre români.
Chestionarele cu subiect politic arată că, raportat la totalul populației, în clasamentul intenției de vot conduce PNL, cu 26,1%, urmat de PSD, cu 17,5% și Alianța USR-PLUS, cu 7,1%. 6,3% dintre respondenți declară că ar vota cu Pro România, în timp ce 4,2% dintre respondenți indică UDMR. Urmează ALDE cu 2,6% și PMP cu 2,4%. 0,5% dintre respondenți au indicat alt partid, 1,5% candidați independenți, 13,6% au declarat că nu s-au hotărât, 5,9% au ales opțiunea nu merg la vot și 12,3% nu au știut sau nu au răspuns la întrebare.
Raportat la respondenții care au exprimat o intenție de vot, dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri, 38,5% dintre români ar vota PNL, 25,8% ar vota cu PSD, 10,2% cu Alianța USR-PLUS, 9,4% cu Pro România și 6% cu UDMR. ALDE ar obține 3,6%, PMP 3,5%, 0,7% dintre respondenți ar vota alt partid, iar 2,2% candidați independenți.

Cel mai recent sondaj de opinie, realizat de IMAS la comanda Europa FM în aprilie, arăta că PNL a pierdut din încredere, având 33% din intențiile de vot, în timp ce PSD ar avea 24,8% și Alianța USR-PLUS ar atrage 15,9% din alegătorii care sunt deciși să voteze. Cu o lună înainte, în martie, PNL era la un nivel de 36,7%, în timp ce ceilalți doi adversari, PSD și Alianța USR-PLUS aveau procente mai slabe decât în aprilie.
Sondajul a avut și întrebări care au vizat direct partidul ProRomânia și propunerile sale economice.
Respondenților li s-a adresat întrebarea: ”Partidul Pro România propune impozitarea progresivă a tuturor veniturilor (cine câștigă venituri mai mari plătește impozite mai mari, cine câștigă venituri mai mici, plătește impozite mai mici) și renunțarea la cota unică de impozitare. Dumneavoastră personal apreciați că această este o măsură – foarte bună, bună, proastă, foarte proastă?”. 22,5% dintre respondenți au considerat o asemenea măsură ca fiind foarte bună. 44,1% apreciază o astfel de măsură ca fiind bună, 12,6% o consideră proastă, 13,2% foarte proastă, iar 7,6% nu știu sau nu răspund.
Participanților la sondaj li s-a adresat întrebarea: „Partidul Pro Romania propune creșterea impozitării pe proprietăți și pe câștigurile de capital (de exemplu, pe câștigurile rezultate din vânzare de acțiuni la o societate comercială) și reducerea impozitării muncii. Dumneavoastră personal apreciați că această este o măsură- foarte bună, bună, proastă, foarte proastă?”. 11,8% dintre români apreciază ca foarte bună o asemenea măsură. 46,8% consideră că o astfel de măsură este bună, 18% o apreciază drept proastă, 13,2% drept foarte proastă, iar 10,2% nu știu sau nu răspund.
Sondajul a fost realizat în perioada 15-20 mai 2020 de INSCOP Research,prin metoda CATI (interviuri telefonice), la comanda Pro România, volumul eșantionului multistadial stratificat fiind de 1132 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Datele au fost culese pEroarea maximă admisă a datelor este de ± 2,9%, la un grad de încredere de 95%.
Sondajul integral poate fi descărcat de pe site-ul INSCOP

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

„Legionar”, cel mai căutat cuvânt pe DEX online în noaptea alegerilor. Ce alte cuvinte au mai fost căutate

„Legionar” a fost cel mai căutat cuvânt de către români, în noaptea de duminică spre luni, conform unei indexări...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect