Cu 119 ani de succes în automotive, 40 de locaţii internaţionale şi 50.000 angajaţi, Kromberg & Schubert este unul din principalii furnizori de sisteme electrice, cablaje, componente de plastic şi componente mecatronice pentru producătorii auto premium.
În Sibiu Competence Center specialiştii noştri dezvoltă proiecte globale şi oferă soluţii inovatoare, pe domeniile: cercetare-dezvoltare, IT, achiziţii, logistică, HR, audit.
- Economia a fost afectată de Coronavirus, în pandemie. Ce a însemnat pentru Kromberg & Schubert in general și specific pe România, această perioadă?
În primul rând, aș vrea să clarific care este specificul activității pentru locația din Sibiu. Centrul de Excelență de la Sibiu se mândrește cu o activitate cu impact global, realizată de trei mari departamente: Centrul de Cercetare-Dezvoltare, Centrul Global de Competențe IT, Centrul de Competențe Achiziții Globale, precum și de alte echipe din domenii diferite: Logistică Globală, Audit Intern sau HR.
Specialiștii noștri în domeniul sistemelor electrice și a componentelor din plastic dezvoltă proiecte inovative pentru producătorii auto premium germani, colegii de la IT asigură suport pentru întregul concern, creează, verifică standardele IT în toate locațiile grupului și accelerează implementarea conceptelor noi; colegii de la Achiziții sunt responsabili de gestionarea achizițiilor globale de materiale directe și indirecte, managementul furnizorilor și diminuarea riscurilor, calitate la furnizori și managementul bazelor de date.
Datorită competenței tehnice și a motivației spre autodezvoltare am reușit în toți acești ani în Sibiu să extindem portofoliul de proiecte si activități desfășurate.
Pentru noi perioada ultimilor 2 ani pandemici a însemnat o regrupare, pentru a trece peste momentele grele, dar și a putea privi încrezători spre viitor.
- Ați păstrat aceeași echipă ca în anii anteriori pandemiei? Au existat schimbări în rândul personalului în anul ce a trecut?
Kromberg & Schubert Sibiu a crescut constant, organic, în fiecare an, în cei 16 ani de experiență în orașul de pe Cibin. Anul 2020 începuse cu premise foarte bune, dar apoi a venit pandemia, iar anumite decizii dificile au trebuit luate cu scopul de a minimaliza riscurile de orice fel (economice, sanitare), astfel încât angajații să se poată concentra liniștiti pe munca pe care o au de făcut.
Principala provocare pentru Kroschu a fost să protejeze businessul, dar și angajații săi.
Piața muncii din Sibiu este foarte dinamică, au fost colegi care au găsit alte oportunități, dar și colegi care au plecat în 2020 și au revenit la noi in 2021. Din septembrie anul trecut am reluat activ recrutările, putem spune că am avut și avem candidați.
Datorită proiectelor noi câștigate, anul 2021 a venit cu o provocare pe partea de recrutare – am angajat foarte mulți colegi noi, care ulterior a trebuit să fie integrați în echipele lor.
- Kromberg & Schubert este jucător de top pe piață. Care sunt micile ”secrete” care au dus la desfășurarea activității fără ca ea să fie afectată în aceste vremuri dificile?
Pentru noi, oamenii sunt cei mai importanți – ei sunt “ingredientul cheie” astfel încât activitatea să se desfășoare la aceleași standarde înalte de calitate și performanță.
S-au stabilit noi strategii și actiuni, al căror impact se vede de la nivel general-organizațional, la nivel de echipe și individual; aspecte operaționale versus organizarea muncii, sistem hibrid de munca (mix home-office–birou, astfel încât să nu avem riscuri epidemiologice). Toate acestea s-au făcut cu ajutorul managerilor, team-leaderilor dar și al fiecărui angajat, care au dat dovadă de deschidere, flexibilitate, răbdare și încredere unii în ceilalți pentru a traversa această perioadă.
S-a comunicat foarte mult, s-au dat feedback-uri, s-au implementat modalități noi de comunicare- atât intern, cât și cu clienții și partenerii noștri.
Un alt “secret” folosit de mulți ani este înțelegerea importanței calității în tot ceea ce facem, de către fiecare angajat; astfel livram rezultate și performanță, ceea ce a dus la o dezvoltare a Centrului de Competenta de la Sibiu- în 2021 am avut o creștere cu peste 20% a numărului de locurilor de muncă noi.
Aș mai adăuga un lucru la acesta listă: cei care lucrează în echipele noastre din Sibiu sunt pasionați de ceea ce fac.
- Care sunt principalele caracteristici ale unui angajat Kromberg & Schubert Sibiu?
Când te gândești la activitatea companiei în toată complexitatea ei, la amprenta globală atât a grupului din care facem parte cât și a vastei rețele de parteneri (clienți sau furnizori), realizezi că e nevoie de oameni flexibili, foarte bine pregătiți profesional, oameni pentru care provocarea este un mod de viață, cu deschidere spre a îmbunătăți procese, relații profesionale – oameni care fac lucrurile să meargă în direcția potrivită.
Deși avem norme stricte, dat fiind domeniul automotive, lucrurile nu sunt atât de rigide în modul de desfășurare al activităților și în obținerea rezultatelor. Exista deschidere, sunt oameni care ne încurajează ideile, iar această atitudine împreună cu obținerea unor frumoase rezultate ne confirmă că facem ceea ce trebuie.
- De regulă, angajați doar personal calificat? Cum se poate dezvolta cariera unui angajat Kromberg & Schubert în interiorul companiei?
Avem oportunități de angajare pentru categorii diferite – de la studenți, care își pot începe cariera profesională prin programele de practică și internship, până la specialiști cu experiență în câmpul muncii.
Politica de resurse umane este în așa fel gândită și dezvoltată pentru a permite foarte ușor integrarea colegilor noi în echipele existente, fiecărui angajat nou fiindu-i alocat un mentor. Astfel noii colegi ajung într-un timp mult mai scurt să lucreze independenți și să performeze.
- Cât de facil este ca o persoană din afara Sibiului sa se angajeze la dvs?
Avem mulți colegi care ni s-au alăturat venind din alte orașe ale țării sau chiar din alte țări; avem colegi care s-au reîntors în România după mulți ani petrecuți în Germania sau Anglia. Este foarte ușor să găsești online oportunitățile de carieră pe care le avem disponibile, interviurile se desfășoară remote sau fizic. Cel mai important e să se potrivească cerințele și așteptările noastre cu cele ale candidaților, cu competențele acestora și potențialul de care dispun. Piața muncii în 2021 este destul de diferită de cea din trecut referitor la numărul candidaților, pregătirea profesională a acestora, așteptările pe care le au de la un angajator. Noi în continuare dorim să stabilim relații de durată- să avem colegi care să ramână la noi cât de mult posibil, să oferim un loc de muncă atractiv și cu posibilitati de dezvoltare.
- Cum vedeți viitorul Kromberg& Schubert? Care sunt proiectele pe care doriți să le demarați în următorii doi ani?
Centrul de Competențe din Sibiu are planuri îndrăznețe pentru viitorii ani, atât de a mări echipa cu noi specialiști, cât și de a crea noi nivele de dezvoltare profesională în cadrul echipei existente.
Referitor la activitate, o direcție importantă o constituie dezvoltarea proiectelor de cablaje pentru mașinile electrice și cele cu conducere autonomă.
În zona de achiziții se continuă acțiunea de globalizare și coordonare a activităților specifice, iar colegii de la IT oferă suport tuturor locațiilor din grup, implementează noi concepte și dezvoltă aplicații dedicate activității noastre.