3.1 C
Sibiu
luni, noiembrie 25, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Raul Ionuț Corocai: tânărul vlogger ce iubește mașinile de dinainte să fi condus una

Cele mai citite

Tinerețea este asociată de cele mai multe ori cu viteza, cu pofta de viață, cu libertatea. Dacă acum câteva zeci de ani „junii” se luau la întrecere cu cine are cel mai frumos și rapid cal, în zilele noastre, în anumite cercuri urbane, dar nu numai, tinerii „concurează” pentru cea  mai frumoasă mașină. Au dat la schimb caii, pe caii putere. De la „Fast and Furios”, la desenele animate „Cars”, multe producții media au „injectat în venele oamenilor” pasiunea pentru mașini. Deși stai efectiv închis în niște fiare, condusul și, implicit, călătoritul în autovehicul, dau o senzație de libertate.

Pasiune de dinainte de vreme

Deși împlinește abia în aceste zile vârsta de 18 ani, prin sângele lui Raul Ionuț Corocai curge pasiunea pentru mașini. Acum un an, a creat un canal de Youtube (Raul Ionuț), în care prezintă mașini modificate ce ajung la sume destul de însemnate. Este din Vâlcea de loc, dar la 16 ani jumătate s-a mutat în Sibiu, alături de un prieten de-al său, spre a urma o altă pasiune de-a sa, fotbalul.

De unde a pornit pasiunea pentru mașini și cum a ajuns să stea de vorbă cu oameni care au în ei dragostea pentru motoare, ne spune în cele ce urmează: „De când eram mic, am fost pasionat de mașini. Unchiul meu avea un Fiat, nu mai țin minte modelul, dar mi-a rămas întipărit în minte imaginea lui. Acesta locuia în Italia, iar de fiecare dată când ne vizita, îl rugam să mă lase să urc în el, să pun muzică, să mă prefac că îl conduc. Desigur și desenele Cars mi-au stârnit puțin flacăra. Chiar îmi doream o mașină. Și am avut-o mai târziu. Am primit o mașină, de jucărie ce-i drept, cu telecomandă, în care mă puteam urca; țin minte și acum, era un Audi. Acum sunt pasionat de BMW, dar visul unei mașini „a mea” trebuie să mai dureze puțin, până fac 18 ani și iau permisul.

Abia aștept, e un fel de tortură să mergi în mașini de sute de mii de euro și să nu le poți conduce! Pentru că eram curios și nerăbdător să văd cât mai multe mașini, am început să merg la cât mai multe evenimente și să fac vloguri pe Youtube. M-am mai jucat cu camera, ca orice copil din generația mea, dar doar de un an de zile am inițiat ceva serios și văd rezultate: lumea începe să mă salute pe stradă, sunt chemat la anumite evenimente. Am început tot acest proiect împreună cu o prietenă de a mea, care are un Golf modificat, cu aceasta merg peste tot”.

Trebuie să-ți cunoști pasiunea ca să fii validat

Pasiunile nu se comentează, se trăiesc. Unora le țin și de foame și de sete. E ca și credința în Divinitate: nu poți răspunde la întrebarea „De ce crezi în Dumnezeu?” „Nu pot spune de ce sunt pasionat de mașini. Este un sentiment aparte, pe care doar un pasionat poate să-l înțeleagă. Cred că totul pleacă de la plăcerea condusului sau a călătoritului. Simt că m-am născut cu această pasiune. Și odată ce iubești ceva, automat ajungi să te documentezi tot mai mult despre subiectul anume.

Cunosc ceva detalii tehnice, chiar mi s-a întâmplat odată să merg cu un șofer de Bolt, aveam tricoul meu personalizat cu Youtubul și am început să vorbim despre mașini. Văzându-mă că mă pricep, mi-a spus că are o mașină stricată. Mi-a arătat un clip cu aceasta, am auzit ce sunet scoate și i-am spus problema ce o are. M-am bucurat că l-am putut ajuta. Cunosc detalii tehnice, dar nu mă pot numi mecanic. La început, cei care au aflat de mine în Sibiu mă discreditau, dar odată ce am ajuns să fac vloguri cu anumiți oameni de vază în domeniu, am crescut în ochii lor. Odată ce ești înconjurat de oameni validați în ceea ce fac, automat vei fi și tu văzut mai bine.

Anul acesta am ajuns să prezint un festival care se numea „Pasionați Volkswagen”, la Cheile Grădiștei, Brașov, un eveniment care avea probe doar pentru posesorii de VW, restul mărcilor erau doar de expoziție. În principal, probele sunt de cea mai bună evacuare, pe diesel și benzină, cea mai joasă mașină, pe suspensie statică și pernă de aer, cele mai frumoase jante, cel mai frumos interior, cea mai frumoasă culoare, cele mai frumoase autocolante și încă altele. M-am gândit să organizez și eu un eveniment în Sibiu, dar mergând la multe adunări din țară, unele de top, am văzut cât de greu este să organizezi un astfel de eveniment. Am vorbit și cu „Merită toți banii MTB”, un youtuber cunoscut, despre acest subiect și am ajuns la concluzia că cea mai grea muncă este cea cu omul”, mărturisește youtuberul.

Cum trebuie să fie o mașină frumoasă

Când ne gândim la o mașină puternică, automat ne vin în minte și detaliile pe care aceasta trebuie să o aibă. Pentru că un produs ce are o etichetă arătoasă nu promite, implicit, că acel produs este și de calitate. „După părerea mea, o mașină frumoasă sună. Criteriile noastre în România nu sunt foarte mari, nu avem inspirația celor din America, până la urmă de la ei provine trend-ul acesta, și nici infrastructura. În afară de o pereche de jante mai mari, suspensii lăsate puțin, ceva prelungiri de prag, nu prea vezi modificări deosebite în țara noastră.

Desigur, există și cazuri excepționale, am mai și câteva mașini care mi-au stârnit o curiozitate mai mare. O mașină frumoasă, din punctul meu de vedere, este o una foarte joasă, simplă, fără multe stikere sau modificări, clean cum se spune, să sune și să tragă. Nu trebuie să sune, dar să nu vină. Dar, desigur, consider că un pasionat de mașini adevărat nu este adeptul vitezei, deoarece este conștient că ar putea prăpădi munca lui și pe el odată cu ea”, adaugă Raul.

Sibiu, fără o comunitate închegată a pasionaților de mașini

Raul îmi spune că un pasionat de mașini, cel puțin în cercurile pe care el le frecventează, are în medie 23-24 de ani. Acesta a încercat să facă o comunitate a pasionaților de mașini, cum se regăsesc în alte orașe din țară, dar nu a reușit. „Am tot încercat să fac o comunitate a pasionaților de mașini în Sibiu, dar este foarte greu, majoritatea dintre cei ce au această pasiune, din Sibiu, chiar și când se întâlnesc seara în parcări, sunt împărțiți în bisericuțe. Am încercat să fac ceva anul trecut, să unesc oamenii, dar nu a avut o finalitate.

În schimb, există o organizație sibiană mai mare, care se numește Upssidedown, care încearcă să-i unească pe pasionați. Anul trecut au organizat un eveniment omonim grupului în Sibiu, anul acesta la Constanța. Mașinile unesc oamenii. În Timișoara, pasionații sunt foarte uniți și se strâng în fiecare seară prin parcări. Orice mașină are o poveste. Urmează să fac vlog cu un băiat, ce are un Ford. Mașina a fost puțin modificată, apoi a avut ghinionul să se răstoarne cu ea; a fost daună totală. După, a început să lucreze singur la el în garaj să o repare cu mâna lui. În prezent, mașina este într-un stadiu ok. Dar niciodată un proiect nu poate fi finalizat, întotdeauna mai este câte ceva de făcut. Modificarea unei mașini poate fi o artă”, spune youtuberul.

Pe Raul îl găsiți pe Youtube, cu „Raul Ionuț”. Anul acesta are obiectivul să ia permisul, să-și cumpere o mașină, dar să ia și Bac-ul. Vrea să ajungă antrenor de fotbal, dar nu va renunța la cealaltă dragoste, mașinile.

Urmărește Sibiu 100% în Google News 

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO/VIDEO – Protest după alegeri: „Tinerii vă spun în cor/Nu votați un dictator”

Peste 300 de tineri protestează, luni seara, în Piața Universității,, împotriva candidatului la președinție ajuns în turul doi cu...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect