Un simplu apel telefonic îi poate scuti pe părinţii care au copii bolnavi de mersul la medic. Serviciul PEDITEL 1791 este conceput special pentru a-i ajuta pe părinţii care au nevoie de un sfat medical profesionist atunci când micuţii lor au probleme de sănătate. La celălalt capăt se află un medic pediatru sau un medic specialist de urgenţă, care oferă informaţii, durata unei consultaţii prin telefon fiind de aproximativ 10 minute. Mai multe informaţii despre acest serviciu ce poate fi accesat din orice colţ al ţării, ne oferă Cristina Grigore, director executiv Fundaţia Părinţi din România, coordonator Peditel 1791.
Ce este Peditel 1791?
PEDITEL 1791 – sfat medical pediatric prin telefon, este un call center pediatric care oferă sfaturi medicale în regim non– stop. Funcționează la nivel național și este inițiat și implementat de către Fundația Părinți din România. Acest serviciu este operat de medici specialiști și se adresează oricărui părinte care dorește să obțină un sfat medical pentru afecțiuni fără risc vital pentru copilul său. Sfaturile acordate de medicul de gardă sunt sfaturi de intervenție rapidă, până la prezentarea copilului pentru un consult medical. Durata unei consilieri telefonice este de aproximativ 10 minute. PEDITEL 1791 este un număr cu tarif normal valabil în rețeaua: Vodafone, Orange, Telekom fix și mobil; pentru cartelele prepay trebuie să aveți credit în eurocenți, nu minute naționale sau oferte speciale. 1791 NU este valabil în rețeaua RDS-RCS și UPC.
Care sunt cele mai frecvente probleme pe care vi le adresează cei care solicită sprijin prin Peditel?
Părinții sună la Peditel 1791 pentru: febră, vărsături, diaree, în sezonul rece, și traumatisme craniene, în sezonul cald, o problematică frecvent întâlnită indiferent de sezon, fiind plânsul copilului mic.
În ce măsură consideraţi că sfaturile pediatrice oferite prin telefon sunt eficiente, revin cu telefoane prin care să va spună dacă au rezolvat problema?
În multe situații, părinții revin cu apel către 1791 când au o nouă problemă medicală și comunică eficiența sfaturilor medicale oferite de către medicul de gardă. Gradul de eficiență și satisfacție, precum și utilitatea serviciului sunt măsurate de către Fundația Părinți din România prin 4 chestionare de satisfacție anuale, nota acordată medicului, fiind de 4,85/5,00. Totodată, informal, prin mediile de comunicare online, părinții își exprimă mulțumirea și satisfacția privind Peditel 1791. Continua creștere a numărului de apeluri este un indicator în sine, majoritatea părinților, comunicând medicului că au aflat de existența Peditel 1791 de la un alt părinte care a sunat și a recomandat serviciul.
Ce recomandări aveţi pentru părinţii care sună la 1791?
Să își noteze recomandările medicale și, dacă au minime nelă- muriri sau neînțelegeri asupra sfaturilor medicale oferite de medicul de gardă, să revină cu apel pentru clarificări. Totodată, să pună în aplicare recomandarea medicului privind prezentarea de urgență în serviciile medicale specializate sau apelarea numărului unic 112. Sănătatea și siguranța copilului sunt esențiale.
Ce planuri aveţi cu proiectul Peditel pe viitor?
Deoarece în ultimele 2 luni, în diferite intervale orare s-a depăsit numărul maxim de 6 apeluri/oră preluate, va fi necesară introducerea unei linii de gardă suplimentară, în zilele și orele de vârf având astfel 2 medici de gardă/tură. Ca strategie de dezvoltare, ne propunem ca serviciul sa fie funcțional în alte 4 centre medicale: Timișoara, Iași, Brașov și București, Cluj fiind hub tehnologic și medical. Obiectivul nostru este să preluăm aproximativ 200.000 de apeluri/an, cu o echipă medicală formată din 60 de medici.