O statistică întocmită de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) arată că, pe parcursul anului 2018, operatorii 112 au preluat, la nivelul României, 12.735.836 de apeluri de urgență. Numărul apelurilor efectuate din județul Sibiu către serviciul de urgență 112 a atins cifra de 225.085.
În România, există 41 de centre 112 pentru preluarea apelurilor de urgență, câte unul în fiecare județ. Centrul 112 București-Ilfov recepționează apelurile atât din Capitală, cât și din județul Ilfov.
Sibiu – 50.626 de apeluri în primele trei luni din 2019
Statisticile STS arată că din județul Sibiu, în primul trimestru al acestui an, peste 50.000 de oameni au apelat la numărul unic de urgență 112. Din păcate, cifrele arată că mai bine de jumătate din apeluri au fost non-urgențe.
- Ianuarie 2019 – total apeluri 18.729, din care NON-URGENȚE – 9.994, URGENȚE 8.735;
- Februarie 2019 – total apeluri 15.262, din care NON-URGENȚE – 8.025, URGENȚE – 7.237;
- Martie 2019 – total apeluri 16.635, din care NON-URGENȚE – 8.535, URGENȚE – 8.100
CITEȘTE UN REPORTAJ PE ACEEAȘI TEMĂ:
https://sibiu100.ro/featured/157381-112-oamenii-care-stau-intre-noi-si-moarte/
Detalii despre apelurile la nivel național, din 2014 până în prezent, situția pe județe, numărul de cazuri, totalul de apeluri, clasificarea acestora pe categorii de instituții aparținătoare 112, ambulanță, poliție, ISU-SMURD, jandarmerie și alte agenții, le puteți analiza pe site-ul STS.
La nivel național, 7 milioane de glume și/sau înjurii la 112
Se știe deja că, 112 este numărul unic pentru apeluri de urgență disponibil gratuit la nivelul întregii țări și poate fi apelat din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă. Toți cei aflați într-o situație de urgență pot apela 112, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, pentru a solicita asistența serviciilor specializate de intervenție ambulanță, SMURD, poliție, pompieri, jandarmi.
În anul 2018, doar 57% dintre urgențele anunțate la 112 au reprezentat cazuri medicale. Restul glume și înjurături.
Inconștiență sau ignoranță
În privința apelurilor de urgență, mulți oameni au dat dau dovadă fie de inconștiență, fie de ignoranță, nerealizând importanța scopului numărului de urgență 112. Potrivit STS, din totalul apelurilor primite la numărul unic (la nivel național 12.735.836), mai mult de jumătate dintre persoanele care au apelat la 112 nu au avut nicio urgență. Au existat oameni care au dorit să afle diverse informații, alții au efectuat apelurile din greșeală. Mai grav, unele apeluri s-au dovedit a fi doar farse sau injurii „în direct”.
Campania „Urgența este pentru Urgență”
Inspectoratul Național de Situații de Urgență (INSU), împreună cu STS, poliția și jandarmi, au lansat luna aceasta, la nivel național, campania „Urgența este pentru Urgență!”. Scopul este acela de a conștientiza că distracția unora, poate însemna pierderea unor vieți care pot fi salvate. O simplă farsă este consum de energie și de resurse materiale și financiare, timp în care, și, mai grav, un om poate muri.