14.1 C
Sibiu
vineri, iulie 5, 2024

„La vâltoare”, un moment de respiro de oprit în loc

Cele mai citite

Indiferent de modul în care înțelegi că ar trebui să fie vacanța de vis pentru tine și familia ta sau pur și simplu, îți dorești un respiro într-un cadru mirific, nepoluat, înconjurat de verdele crud al naturii, Pensiunea „La vâltoare” poate fi cea mai bună alegere.

Și aceasta nu doar pentru facilitățile și unicitatea zonei, ci mai ales pentru că locația de la Gura Râului e în primul rând un concept, o combinație fermecătoare, rustică și modernă totodată, și mai ales atractivă pentru cei care doresc să se odihnească sau caută locuri în care să savureze delicioasele preparate specifice Mărginimii Sibiului, dar și bucătăriei europene, în general. Priveliștea impresionantă, pădurile semețe ce străjuiesc împrejurimile sunt imagini care odată întipărite în suflet, te fac să revii mereu. Ele sunt egalate doar de ospitalitatea gazdelor, care au gândit fiecare detaliu de aici pentru ca momentele petrecute ”La vâltoare” să fie unele cu totul speciale.

De la casă „industrială”, la pensiune ideală

Locația Pensiunii ”La vâltoare” este în Gura Râului, strada Mărăjdiei, numărul 9, drumul de acces către Păltiniș. Iar povestea ei este una între bussines și imprevizibil destin. Inițial, aici trebuia să fie o locație de vacanță pentru EASY INDUSTRY SRL, societatea sibiană impusă de ani buni între liderii în domeniul prelucrării tablei și a metalelor. ”Ideea, conceptul acestui proiect este din 2020, ne mărturisește Ioan Predatu, unul din cei trei asociați. Am achiziționat acest teren în scopul de a face o casă de vacanță pentru noi, pentru noi și personalul nostru de la EASY INDUSTRY SRL. Ne-am dat seama că extrasul CF era pensiune, 10 camere, 8 băi. Aveam de luat o decizie: schimbăm destinația sau continuăm așa. Și am luat decizia să continuăm. Ne-am apucat de proiectare și din aprilie 2021 ne-am apucat de primele săpături. Au trecut trei ani, acum ne pregătim să deschidem și sperăm să avem noroc să vină și clienții”.

Ioan Predatu

Acum, pe un teren de 2.600m², funcționează o pensiune pe o suptrafață desfășurată de aproximativ 1.500 m (450 m pe nivel, cu un demisol de cca. 250 m). Adică: opt camere, două apartamente și trei studiouri, cu o capacitate de 36 de locuri de cazare, cu extindere, cu paturi extensibile, până la 40 de locuri. De asemenea, pensiunea beneficiază de un restaurant cu o capacitate între 40-50 de locuri, o sală de mic dejun de 20 de locuri și o cramă de 30 de locuri. Mâncarea e una tradițională, puțin reinterpretată, în funcție de opțiunile oaspeților, cu produse preponderent locale.

Încă o pensiune de cinci margarete, pe lângă celelalte cinci din județ

Între 70-80 de firme și-au dat concursul la realizarea acestei oaze de liniște, începând de la proiectanți, arhitecți, constructori, până la designeri și peisagiști. „Am vrut să fim ceva rustic, să ne încadrăm în zona asta. De aici vine și numele. A fost o provocare și încă e, să nu ne suprapunem cu ceva asemănător. Am reinterpretat un pic rusticul acesta și cu ceva modern. Am îmbinat lemnul cu metal. Ține și de obiectul nostru de activitate și vrem să deschidem pensiunea la cinci margarete. Am depus documentația, se pare că e totul în regulă. Județul Sibiu are doar cinci pensiuni de cinci margarete. Sunt foarte multe concentrate aici, în jurul Sibiului. Oferim servicii, sperăm noi, sau cel puțin câteva facilități pentru zona aceasta destul de bune. Avem piscină interioară, saună uscată. O cramă, unde se poate degusta un vin bun. Unde vrem să vindem 75% vinuri românești și 25% din țările de origine veche și Moldova.

Pensiunea are patru nivele: subsol și parter și două etaje. De aceea avem și lift la dispoziție. Ne-am dorit foarte mult să fim o pensiune sustenabilă și suntem. Când am făcut certificatul energetic, cel care ni l-a făcut ne-a zis că avem un coeficient energetic extraordinar de bun.E prima clădire pe care a făcut-o cu un standard european maximă la ora actuală. Adică nu producem noxă. Încercăm să fim foarte ecologici, să separăm deșeurile, să evităm consumul. Încercăm să găsim niște firme partenere unde să scăpăm de deșeurile din bucătărie, să nu fie aruncate. Ne-am gândit și la persoanele cu dizabilități. Avem o cameră pregătită să primească liftul; inclusiv din parcare și până în cameră nu avem niciun obstacol. Un om cu un cărucior poate veni liniștit oricând la noi”, adaugă Ioan Predatu.

Video inaugurare Pensiunea La vâltoare

Preocuparea proprietarilor se îndreaptă acum și spre timpul de calitate petrecut de oaspeții care ajung ”La vâltoare”. De aceea în curând pensiunea va oferi multiple evenimente outdoor, acțiuni în care să fie implicată și comunitatea, tururi de drumeție etc. „Noi suntem deschiși și vom funcționa pe toate site-urile de specialitate. Suntem deschiși pentru orice turist care ajunge în Mărginimea Sibiului. Vrem să ne adresăm mult și către corporate. Avem o sală de conferințe de 30 de locuri și sperăm să îmbinăm tot proiectul în timpul săptămânii și familia în weekend. Vrem să creăm multe evenimente, vrem să reușim într-un timp scurt să devenim cunoscuți și chiar să ajutăm comunitatea,  ca prin ceea ce facem noi să devină un brand local. Venim cu un brand de referință pentru Gura Râului”, ne declară Ioan Predatu.

Piua a dat numele „vâltorii”

De unde vine numele ”La vâltoare”? „Când faci un business și te gândești că vrei să faci un business sănătos, nu poți să pui un nume doar așa, la întâmplare, ca să fii pe piață. Am vrut să  ne legăm de zonă, să fim parte din zona aceasta. Și ne-am chinuit șase luni de zile cu o firmă de profil și nu am găsit un nume potrivit. Ne-am dus către către vâltoare deoarece Gura Râului în trecut era renumită pentru piuă. Și era destul de celebră pentru faptul că are trei piue cu vâltori duble. De aici vine La vâltoare”, ne mai spune Ioan Predatu.

Deschiderea oficială a pensiunii are loc astăzi, 8 iunie. Iar de săptămâna următoare locația va fi deschisă publicului larg și tuturor iubitorilor de momente de oprit în loc.

Adresa Str. Mărăjdiei nr 9, Gura-Râului, Romania, 557095

0753.999.961 Telefon

rezervari@valtoare.roEmail

Site

Despre EASY INDUSTRY SRL

EASY INDUSTRY  SRL  face parte din companiile județului Sibiu încă din anul 2007. Este o societate cu capital integral românesc, având punctul de lucru în localitatea Poplaca, la doar 10 kilometri de Sibiu. Compania s-a dezvoltat în domeniul prelucrării tablei și a metalelor și, datorită inovației și calității serviciilor oferite, s-a dezvoltat rapid, devenind astăzi unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața de profil.

Urmărește Sibiu 100% în Google News

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții în Sibiu în zona fostului Depou CFR, la două clădiri

Pompierii sibieni au intervenit, joi seara, în municipiul Sibiu în zona fostului depou CFR, pentru stingerea unui incendiu izbucnit...

Cele mai citite

De la casă „industrială”, la pensiune ideală

Ioan Predatu

Încă o pensiune de cinci margarete, pe lângă celelalte cinci din județ

Video inaugurare Pensiunea La vâltoare

Piua a dat numele „vâltorii”