Zeci de secretari ai localităților din județul Sibiu s-au întâlnit vineri, 16 iunie, cu reprezentanții Prefecturii, într-o ședință de lucru.
Pe ordinea de zi a ședinței de instruire s-au aflat 6 puncte pentru desfășurarea activității din primării în condiții legale:
Adoptarea / emiterea actelor administrative în materie de urbanism
Finanțarea de la bugetele locale a entităților sportive, culturale și a unităților de cult
Gestionarea câinilor fără stăpân
Modificări legislative la regimul incompatibilităților și conflictelor de interese
Inventarierea bunurilor care aparțin domeniului public
Finalizarea amenajamentelor pastorale.
„Cu privire la legalitatea actelor administrative în materie de urbanism, reprezentantul Instituției Prefectului – Județul Sibiu a atras atenția asupra faptului că este obligatorie îndeplinirea a două condiții: existența avizului conform al Consiliului Județean (ca aviz final și obligatoriu) și stabilirea unui termen de valabilitate a documentației aprobate”, transmit reprezentanții Prefecturii.
Consiliile locale au obligația de a inventaria bunurile care aparțin domeniului public până la data de 31 decembrie 2017. În caz contrar, prefectul va aplica amenzi cuprinse între 5.000 și 10.000 de lei, potrivit Legii 213/1998, art. 19 și 19’.