Ca la fiecare început de an, Direcția de Asistență Socială Mediaș a început preluarea cererilor persoanelor și a familiilor îndreptățite să obțină o locuință socială. Actele necesare pentru dosarul de solicitare a unei locuinţe sociale sunt cererea tip, se obţine de la ghişeul Direcției de Asistență Socială şi va fi însoţită de următoarele acte doveditoare necesare pentru evaluare şi stabilire a listei de priorităţi :
1. Copie după actul de identitate pentru toţi membrii familiei;
2. Copie după certificatul de naştere pentru toţi membrii familiei;
3. Copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul) ;
4. Dovezile de venit la toţi membrii familiei (după caz): adeverinţă salariu net și dovada încadrării în muncă; cupoane de pensie; cupoane şomaj; ajutor special persoană cu handicap accentuat sau grav; adeverinţă de venit de la Administraţia Financiară pentru persoanele fizice autorizate; adeverinţă privind cuantumul ajutorului social; cupoanele cu alocaţia de stat pentru copii ( sau extrasul de cont); adeverinţa de la institutuția de învățământ pentru fiecare copil de vârstă şcolară; declaraţie pe propria răspundere şi adeverinţă de venit de la Administraţia Financiară, pentru persoanele majore care nu realizeaza venituri;
5. Copie decizie de pensie invaliditate (dacă este cazul)
6. Copie după ultima diplomă de studii sau cursuri acreditate (persoane adulte dacă este cazul );
7. Copie după diploma obținuță la compeții nationale sau internaționale (copii cu vârstă școlară dacă este cazul )
8. Copie după carnetul de elev pentru elevii care au obtinut media generală minim 8 sau calificativul minim B (dacă este cazul)
9. Acte doveditoare conform art. 43 din Legea nr. 114/1996 pentru solicitanţii care se încadrează în urmatoarele categorii:
• Persoanele şi familiile evacuate sau care urmează a fi evacuate din locuinţele retrocedate foştilor proprietari,
• Tinerii proveniţi din instituţii de ocrotire socială şi care au împlinit vârsta de 18 ani,
• Persoanele cu handicap accentuat sau grav
• Pensionarii, veteranii şi văduvele de război,
• Eroii şi urmaşii eroilor Revoluţiei române din decembrie 1989
• Persoanele persecutate din motive politice precum şi celor deportate în străinatate ori constituite în prizonieri, începând cu 1 martie 1945 – Decretul-lege nr. 118/1990
• Solicitanţii care provin din rândul persoanelor repatriate;
• Persoanele care dovedesc că sunt marginalizate social – beneficiarii de ajutorul social conform legii nr. 416/2001 si H.G nr. 1149/2002.
Perioada de preluare a dosarelor este de 5 săptămâni, respectiv din 8 ianuarie până în 16 februarie, de luni până vineri între orele 8-12, la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială Mediaş de pe Aleea Comandor Dimitrie Moraru numărul 11, în incinta fostei Școli de Aviație.