Alex Morar, CEO-ul companiei NEPI Rockcastle, companie care deține două mall-uri în Sibiu, a declarat că decizia de cumpărare a proiectului Festival Mall Sibiu a fost luată pentru a evita războiul cu un concurent zonal într-un oraş mic, cum este Sibiul, cu circa 170.000 de locuitori, potrivit economica.net.
NEPI Rockcastle a cumpărat în urmă cu aproape doi ani proiectul mall-ului Festival Centrum de la Primavera Development, companie a familiei Tănăsoiu, contra sumei de 21 de milioane de lei. Proiectul fusese început cu mult timp înainte, dar a intrat în conservare pentru câțiva ani, pe perioada crizei. În 2016, NEPI a cumpărat Sibiu Shopping City, de la Argo Group, dar investiția în extinderea și modernizarea mall-ului a întârziat până în 2018. În tot acest timp, cei de la NEPI au decis să cumpere și proiectul Festival, primul mall din orașul Sibiu, situat într-o zonă centrală a orașului. Alex Morar, CEO-ul NEPI, spune că aria de „catchment” a Sibiului este de circa 286.000 de persoane, aceasta reprezentând practic zona limitrofă care poate capta clienți. Potrivit acestuia, orașul nu ar mai suporta al treilea mall, din acest motiv.
Festival Centrum Sibiu va fi finalizat în toamna acestui an și va avea o suprafață închiriată de 42.200 mp.
NEPI Rockastle deţine 736.000 mp de spaţii de retail în 24 de malluri, cu o valoare de 1,7 miliarde de euro. Compania încasează chirii de 125 de milioane de euro anual de pe urma proprietăţilor de retail.
Cei mai mari chiriaşi ai mallurilor controlate de NEPI Rockastle sunt Auchan, care ocupă 3,6% din suprafaţă, retailerul polonez LLP, care ocupă 3,5%, Inditex cu 3,2% şi Carrefour cu 2,9%.