2.2 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Un operator de telefonie mobilă a încercat să umfle prețul abonamentelor

Cele mai citite

Ilegal, 2.338.617 de abonați ai unei companii de telefonie mobilă ar putea fi obligați să suporte majorarea  prețului pachetelor de servicii oferite de aceasta. Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat, iar în urma controalelor făcute a aplicat o amendă de 70.000 de lei.
Concluzia trasă de ANPC este că operatorul de telefonie mobilă în cauză, a utilizat o practică comercială incorectă față de consumatori, în scopul majorării costurilor abonamentelor.
Decizie unilaterală, practică incorectă
Potrivit ANPC, anumite modificări legislative au determinat compania de telefonie mobilă să transfere costurile, pe care ea ar trebui să le suporte, către clienții săi. Mai mult, în angajamentele încheiate între companie și abonați există o clauză contractuală care dă posibilitatea operatorului economic să majoreze costul abonamentului, în mod unilateral, oricând acesta consideră necesar. Din raportul ANPC reiese că „operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică. Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților”.
Abonații strânși cu ușa
Ce vrea să spună ANPC atunci când susține că operatorul a folosit  „o poziție de forță dominantă și psihologică? Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților”? Simplu. Contractele semnate de oameni sunt extrem de restrictive, iar  unui abonat nu-i este deloc simplu să renunțe la serviciile operatorului de telefonie. „Procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp. Astfel, furnizorul de servicii deformează sau este susceptibil să deformeze, în mod esențial, comportamentul economic al consumatorului mediu, care este deja într-o relație contractuală cu acesta”, spune ANPC.
Legea încălcată
ANPC a constatat încălcarea Legii 363/2007 (n.r. privitoare la practicile incorecte) republicată, astfel:

  • 2 lit. h, care precizează că legiuitorul definește “diligenţa profesională – competenţa şi grija aşteptate, în mod rezonabil, de un consumator din partea comercianţilor, în conformitate cu practicile corecte de piaţă şi/sau cu principiul general al bunei-credinţe, în domeniul de activitate al acestora”
  • 4 alin. 1, care precizează că:

“O practică comercială este incorectă dacă:

  1. a) este contrară cerinţelor diligenţei profesionale;
  2. b) deformează sau este susceptibilă să deformeze în mod esenţial comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau căruia i se adresează ori al membrului mediu al unui grup, atunci când o practică comercială este adresată unui anumit grup de consumatori.”

Măsuri coercitive
Dat fiind faptul că 2.338.617 de oameni ar putea fi afectați de informațiile operatorului de telefonie mobilă privitoare la majorarea prețului pachetului de reprezentanții ANPC „vor analiza posibilitatea dispunerii încetării practicii comerciale incorecte, chiar dacă aceasta nu a fost încă utilizată, însă acest lucru este iminent”.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

Cea mai mică inimă artificială din lume, creată de studenţii români, premiată la o competiție globală

Un grup de studenţi de la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” din Iaşi a dezvoltat cea...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect