-1.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

O familie din Sibiu ne încălzește casele și inimile cu o pasiune arzătoare pentru… șemineuri

Cele mai citite

De la Sibiu, familia Prodea încălzește și înfrumusețează casele cu șemineurile produse de brandul de succes pe care l-a creat și dezvoltat, PeFoc.ro. Sibianul Ovidiu Prodea a dezvoltat această pasiune învățând meseria de construcție de dispozitive termice de la prieteni de familie, meseriași calificați de prima mână din Germania, care au fost dispuși să predea acest meșteșug mai departe. ”Am dezvoltat o pasiune puternică pentru acest domeniu, care nu se compară cu niciun alt domeniu al construcțiilor. Este artă pură! Fie te captivează, fie nu e pentru tine! Nu poți fi mediocru într-un domeniu atât de frumos, care aduce satisfacție profesională maximă”, spune Ovidiu.
La început, când spuneai “șemineu”, oamenii se gândeau la o sobă. Sau nu își puteau reprezenta în minte un șemineu adevărat. Acesta era “rupt din basm” pentru că oamenii erau rupți de realitatea occidentală, fiind afectați de anii petrecuți în comunism.
A fost greu la început pentru că Ovidiu avea know-how-ul din Germania, dar nu și resursele necesare. În urmă cu 22 de ani, când Ovidiu Prodea s-a apucat de construit șemineuri, în România nu existau materiale profesionale pentru acestea, așa că afacerea a pornit prin construirea a câte unui șemineu ici – colo, dar, în scurt timp, a început să importe materiale profesionale și, făcând totul cu pasiune, afacerea a luat amploare și s-a extins în fiecare an.
Fiul său, Beniamin, a fost și el atras de acest domeniu și s-a implicat mai mult pe partea tehnică a construcției de șemineuri. Spune că cel mai dificil obstacol de depășit în dezvoltarea afacerii a fost legat de conștientizarea oamenilor că au nevoie de profesioniști în construcția de șemineuri, nu de orice constructor pentru că “nu te poți juca cu focul”, cum spune un proverb românesc. De aceea, Beniamin și-a dat seama că trebuie să investească în educarea oamenilor. Un alt mare obstacol întâmpinat în dezvoltarea companiei l-a reprezentat schimbarea rapidă a trendurilor, deoarece este un domeniu versatil, în continuă mișcare. A învățat că baza rămâne, dar formele se schimbă și că trebuie să te adaptezi mereu la cerințele, preferințele și dorințele clienților, fiind deschis și inovator.
Fiul cel mic, Samuel, a fost cuprins și el de pasiunea familiei, orientându-se mai mult spre obiectivele de business și spre marketing. El crede că obiectivul de business numărul 1 este informarea corectă a clientului, de unde apoi apar toate beneficiile. „Nu suntem axați doar pe profit și nimic mai mult, nu ne interesează doar renumele bun în piață, ci ceea ce ne dorim cel mai mult este ca fiecare client să fie informat corect”, spune Samuel. „Încercăm să fim onești, sinceri și deschiși, prezentând totul transparent, nu doar pentru generare de vânzări, urmărind în principal informarea corectă a omului de rând, pe limba lui!”, completează fratele mai mic. El a adăugat că firma investește mereu și în personalul propriu, prin participare la cursuri, training-uri în țară și în străinătate – fiind mereu la curent cu inovațiile și evoluția tehnologiei din domeniul termic.
Tatăl, Ovidiu, spune că, încă de la început, și pe el și pe fiii săi, care atunci erau adolescenți, i-au fascinat șemineurile și ce artă poate ieși din mâna unui meșter. În plus, ca să ai succes în afaceri, trebuie – și asta e valabil în cele mai multe cazuri – să încerci „marea cu degetul”. Practic, este vorba de gradul de implicare, de cât dorești să înveți și să dai mai departe apoi. Este principiul totul sau nimic! Iar dacă e și pasiune la mijloc, succesul e garantat!”, spune Ovidiu Prodea.
Fiul cel mare, Beniamin, arată că afacerea s-a diversificat și clientului i se oferă acum întregul pachet termic (șemineu, coș de fum, elemente de legătură, accesorii etc.), Fiind pasionați de FOC și de îmblânzirea lui în casele oamenilor, firma și-a extins portofoliul constant, oferind soluții de gătit cu foc (grătare), alternative la șemineurile clasice (modele decorative, la curent electric sau cu bioetanol),  șemineuri de exterior și încălzitoare de terasă și grădină.
Fiul cel mic, Samuel, a dezvăluit că anul acesta au vizitat locul unde au montat primul șemineu și au fost plăcut surprinși să îl vadă la locul lui, ca acum 20 de ani, perfect funcțional și într-o stare extraordinară. „Astfel de momente ne fac sufletul să crească și ne dau avântul spre următoarele borne ale dezvoltării afacerii PEFOC! Așadar, pasiunea arzătoare a familiei Prodea pentru șemineuri a fost, este și va fi mare. Și cine știe? Poate că va continua prin predarea celor acumulate copiilor și nepoților noștri”, a încheiat Samuel Prodea.
O astfel de afacere de anvergură necesită pasiune, dar și sprijin pentru producție și dezvoltare, iar acestea nu se pot realiza fără o bancă deschisă antreprenorilor, cum e ING Bank România.
Andrei Nagy, Relationship Manager, spune că firmele au avut solicitări diverse și au acoperit principale direcții de expertiză și acțiune ale băncilor în această perioadă. Esențiale au fost oferirea rapidă de facilități de finanțare pentru a asigura lichiditățile necesare activității curente și/sau investițiilor.
“Clienții mici și mijlocii sunt în general puțin capitalizați iar, „frânarea bruscă” a consumului clasic din cauze non-economice (imposibil de anticipat), a produs o nevoie de schimbare la fel de rapidă în ceea ce privește filozofia de vânzare, în principal și modul de lucru al angajaților în subsidiar. „Reinventarea” metodelor de a ajunge la clientul final, digitalizarea rapidă și implementarea soluțiilor de E-commerce s-au făcut practic „cu viteza luminii” în anumite companii, tocmai datorită faptului că aveau structuri relativ mici de personal și posibilitatea unor decizii rapide de management strategic. Soluțiile imediat adaptate la nevoile concrete generate de un anumit context au fost și rămân principalul vector de consolidare a parteneriatului de business pe care îl construim cu fiecare client ING”, afirmă Nagy.
Acest material face parte dintr-o campanie derulată de ING Bank România. Află poveștile frumoase ale afacerilor locale precum PEFOC, despre cum a început totul – din prietenie, pasiune, ambiție sau familie. Cum și-au îndeplinit visul sau cum și-au urmat pasiunea. Cine le-a sărit în ajutor sau i-a urmat în această aventură. Pentru că fiecare afacere locală merită să-și scrie povestea mai departe.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect