-0.8 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

STUDIU: SIBIENII, INTERESAȚI SĂ CÂȘTIGE BINE LA SLUJBĂ, DAR NU ȘI SĂ-ȘI DESCHIDĂ PROPRIILE AFACERI

Cele mai citite

Un studiu realizat în județele Sibiu, Cluj-Napoca, Iași și Brașov în timpul desfășurării Târgului de Cariere arată că tinerii români care caută să se angajeze pun un mare accent pe atmosfera de lucru din cadrul unei companii și de gradul de siguranță al locului de muncă.
Potrivit acestei analize, tinerii au opţiuni diferite, în funcţie de oraşul din care provin. Astfel, sibienii nu sunt dispuși să se angajeze în alte orașe, ieşenii sunt interesați să devină antreprenori, clujenii ţin la viaţa personală, iar braşovenii sunt cei mai dispuşi la ore suplimentare. 
„Calitatea condiţiilor de muncă (birou propriu, spaţii de recreere etc.) este considerată „foarte importantă” de 61% dintre repondenţii din Sibiu, faţă de 32% dintre ieşeni şi 28% dintre clujeni. Pe de altă parte, sibienii valorizează mai puţin existenţa programelor de dezvoltare a angajaţilor – traininguri şi team building-uri: 25% dintre repondenţii din Sibiu consideră că acestea sunt „foarte importante”, faţă de 40% dintre braşoveni, 42% dintre ieşeni şi 52% dintre clujeni”, potrivit unui comunicat transmis marţi AGERPRES. 
Studiul arată că atmosfera de lucru din cadrul companiei este importantă pentru toţi potenţialii angajaţi intervievaţi, răspunsurile de „foarte important” ocupând o pondere de 63-64% în toate oraşele vizate. De asemenea, este „foarte importantă” şi siguranţa locului de muncă – 54% dintre sibieni, 63% dintre braşoveni şi ieşeni şi 66% dintre clujeni au notat această opţiune în chestionare.
În ceea ce priveşte pachetul salarial (incluzând salariul şi bonusurile de tip telefon, laptop, maşină de serviciu, asigurare de viaţă), repondenţii din Sibiu sunt cel mai interesaţi de acesta – 71% îl consideră „foarte important”, faţă de 48% dintre clujeni şi 40% dintre ieşeni şi braşoveni. La cealaltă extremă, sibienii valorizează cel mai puţin posibilitatea de a promova – doar 39% dintre ei consideră că e „foarte important”, faţă de 63% dintre clujeni şi 52% dintre ieşeni. De asemenea, tot sibienii sunt cel mai puţin interesaţi de antreprenoriat: 33% dintre repondenţi declară că intenţionează să-şi deschidă propria afacere în următorii doi ani, faţă de 83% dintre ieşeni. Clujenii şi braşovenii se situează la mijloc, cu un procent de 44% în Cluj şi 42% în Braşov. 
Studiul mai arată că tinerii în căutarea unui loc de muncă sunt tot mai puţin dispuşi să îşi sacrifice viaţa personală pentru a face carieră – doar 28% dintre clujeni consideră că această afirmaţie li se potriveşte, alături de 34% dintre ieşeni, 36% dintre braşoveni şi 38% dintre sibieni
„Întrebaţi la ce distanţă de actualul domiciliu ar fi dispuşi să se mute pentru un loc de muncă ce ar oferi un salariu mai mare, tinerii preferă fie distanţele scurte, sub 100 de kilometri, fie o altă ţară”, se arată în comunicat. 
Peste 40% dintre braşoveni s-ar muta în străinătate, în timp ce sibienii sunt cel mai legaţi de oraş – 26% nu sunt dispuşi să se mute nici pentru venituri mai mari.
La capitolul „ore suplimentare”, majoritatea celor invervievaţi sunt dispuşi să le desfăşoare doar dacă le aduc beneficii materiale plus dezvoltare profesională.
„Rezultatele obţinute în acest studiu pot fi interpretate doar în context. Trebuie luat în considerare profilul respondenţilor, aşteptările acestora şi ale grupului din care fac parte, precum şi experienţele lor anterioare. De exemplu, dacă 71% din respondenţi consideră pachetul salarial ca fiind foarte important poate însemna ca e important să îndeplinească funcţia de igienă – să acopere costul de viaţă, poate însemna că e important să fie corect – să fii plătit la nivelul pieţei sau la nivelul tău de experienţă şi competenţe – sau poate însemna că e necesar sa fie o dovadă a valorii adăugate pe care tu o aduci companiei şi o confirmare că eşti perceput drept contribuind la succesul companiei”, explică Antonia Onaca, soluţionist organizaţional cu o experienţă de aproape 10 ani în managementul şi dezvoltarea resurselor umane.
Studiul se bazează pe 721 de chestionare completate de participanţii la ediţiile din primăvara acestui an ale Târgului de Cariere din Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu şi Braşov. În total, peste 17.000 de tineri, majoritar cu vârsta cuprinsă între 20 şi 30 de ani, absolvenţi de facultate sau în ultimii ani de studiu, au participat la eveniment.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect