Cea mai lungă pistă de biciclete din pachetul propus de Consiliul Județean în acest an se anunță pe traseul Sibiu – Orlat – Cristian și va fi realizată pe lângă șoselele existente, respectiv drumurile județene care leagă aceste localități.
Consiliul Județean Sibiu a lansat procedura de licitație pentru un studiu de fezabilitate care să stabilească cele mai bune variante pentru o a treia pistă de biciclete din cadrul proiectului de conectare a Sibiului cu localitățile din jurul său. De data aceasta este o pistă mai lungă, dar cu un traseu foarte utilizat de sibieni: Sibiu – Poplaca – Orlat – Cristian. Tema pe care o au proiectanții prin caietul de sarcini propus este foarte clară: pista va fi realizată în ampriza drumurilor județene DJ106R, DJ106D, DJ106J și DJ106E. Asta înseamnă că reprezentanții Consiliului Județean au renunțat la ideea inițială, care prevedea să fie utilizate drumurile tehnice (drumuri agricole) existente în comunele din jurul Sibiului, așa cum anunța Daniela Cîmpean la începutul acestui an.
Realizarea pistelor de biciclete pe marginea drumurilor județene nu va reprezenta o problemă, atât timp cât ele vor fi separate, fie și doar printr-o bordură sau un petic de iarbă. Numai că specificațiile cerute nu exclud o variantă care ar putea imita pista de la marginea pădurii dintre Sibiu și Uzina de Apă, o variantă extrem de periculoasă pentru bicicliști. Denumirea de ampriză a drumului, folosită de Consiliul Județean pentru această pistă, se referă la suprafața totală a terenului aflat pe domeniul public, pe care se află un drum. Ea poate permite, dacă este suficient de mare, și separarea completă a pistei de carosabil.
Care sunt cerințele tehnice
Datele tehnice ale acestor piste, așa cum se regăsesc în caietul de sarcini, arată că lungimea totală a pistei va fi de aproximativ 20 de kilometri. De asmenea, CJ face precizări privind dimensiunile pistei: lățimea unei benzi pentru biciclete va fi de 1,5 metri (în cazuri speciale 1,0 m), inclusiv marcajul de delimitare de o parte și alta a drumului județean și de 3,0 metri (în cazuri speciale 2,0 m) amplasată numai de o parte a drumului județean.
Studiul va trebui realizat într-un interval de șase luni de la data semnării contractului, iar valoarea estimată de CJ pentru acest contract este de 230.000 de lei.
Proiectanții care realizează studiul de fezabilitate trebuie să identifice traseul și să realizeze încadrarea în zona de siguranță, să identifice alți proprietari, dacă este cazul, pentru expropriere și să realizeze diferite studii (topografic, geotehnic, hidrologic etc.).
Alte patru piste
Consiliul Județean a semnat deja contractele pentru realizarea studiilor de fezabilitate în cazul altor piste de biciclete, pe traseele Sibiu – Rășinari (2 km), Sibiu – Cisnădioara (5 km) și Sibiu – Ocna Sibiului (10 km). Acestea se adaugă pistei dintre Avrig și Mârșa (2 kilometri), care a intrat deja în faza de construire.
Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean, a anunțat în luna februarie că bugetul CJ are incluse sumele necesare demarării procedurilor pentru realizarea de noi piste de biciclete în județul Sibiu.
„Anul acesta ne-am propus să realizăm documentații tehnice pentru amenajarea a peste 50 de km de piste de biciclete în proximitatea drumurilor județene, care să devină pe termen lung o alternativă la mijloacele de transport existente. Astfel, vom putea să ne apropiem cu pași concreți spre un județ mai verde și prietenos cu mediul înconjurător și totodată să dăm ocazia celor care ne vizitează să se bucure de frumusețea peisajelor care definesc județul nostru”, a spus Daniela Cîmpean.