6.3 C
Sibiu
vineri, noiembrie 28, 2025

1 Decembrie 2011: ce are România unic?

Cele mai citite

Opinia lui Curtean „Cred că mi-am găsit o încadrare în societate: să fiu incomod.” (Constantin Noica) „2786 de ore însorite pe an, 1244 de insule, 576 de specii de peşte, 130 de soiuri proprii de vin, 14 monumente şi valori ale tradiţiei incluse în patrimoniul UNESCO. Pur şi simplu prea mult pentru o reclamă de 30 de secunde. Dar suficient pentru o vacanţă perfectă.” Acest spot rulează la ora actuală pe CNN, cu imagini care îmbină arhitectura tradiţională cu tentaţiile exotice, având în fundal muzică de inspiraţie folclorică şi încheindu-se cu sloganul „Croaţia. Mediterana aşa cum era odată”. Perfect făcut, aş zice eu, pentru o ţară mică ce va intra în U.E. abia în 2013, dacă îşi va rezolva problemele de corupţie, va reforma administraţia publică şi sistemul de justiţie. Sună cunoscut, nu? Doar că în unele state, cu toată corupţia şi tarele fostului sistem comunist, sunt lucruri care merg, pe când alte ţări par să-şi dea, la tot pasul, cu stângul în dreptul: tot pe CNN văd destul de des şi reclama turistică a României, cu acel slogan care îmbie la „explorarea grădinii carpatice”. O reclamă făcută prost după părerile multora, inclusiv ale specialiştilor în publicitate. Cea mai neatractivă reclamă turistică de pe CNN după părerea mea. Nu se poate compara, de exemplu, cu o reclamă a Azerbaijanului – se difuzează mai multe – care face, doar prin imagine şi muzică, o paralelă subtilă între desenele de pe covoarele tradiţionale şi formele specialităţilor culinare. Reclama României sună aşa: „De la momentul în care îţi începi călătoria până la aventura care ea devine, de la arhitectura care inspiră până la descoperirea tradiţiilor, de la cele mai frumoase momente în natură până la sentimentul de a te pierde printre ele, pentru tot ce are România să-ţi ofere, până la experienţa pe care o vei lua cu tine.” Sună a compunere şcolară, e plină de clişee şi nu spune, de fapt, nimic. Dar statului român nu-i pasă. Mai degrabă dă aproape 5 milioane de euro pe concepţia reclamei de către CNN şi difuzarea ei pe acest post, pe Eurosport şi Euronews, în timp ce numai difuzarea pe CNN a reclamei de acum 3 ani a Ucrainei, cu care, apropo, seamănă a noastră, a costat doar 416.000 de dolari. Avem o reclamă făcută de străini, în modul cel mai simplist cu putinţă, cu imagini preluate de la TVR, care nu pun în valoare ce are România unic. În cazul tuturor celorlalte ţări, imaginile sunt însoţite de muzică tradiţională. La noi, nici măcar asta nu s-a făcut. Dacă statul român nu e în stare, mai bine ne promovează prinţul Charles pe gratis… Vă invit pe vps.sibiu100.ro, să spuneţi ce credeţi că are România unic. Mihai Curtean

Publicitate
spot_img
Cick
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Alertă în Sibiu. Mihaela Gabriela a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Poliţiştii sibieni caută o minoră în vârstă de 17 ani, care a plecat de acasă, din municipiul Sibiu, și...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect