În perioada 12 octombrie – 11 noiembrie 2022, Direcția de Asistență Socială va prelua cererile pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, acordate în baza Legii 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, și a Hotărârii de Guvern nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 226/2021.
Ajutoarele se vor acorda în baza unui dosar complet, care va conține în mod obligatoriu o serie de documente, printre care cerere tip, cartea de identitate a proprietarului, o declarație pe propria răspundere pentru persoanele care nu realizează nici un venit, copie a celei mai recente facturi de gaze naturale sau energie electrică, acte de venit aferente lunii septembrie, precum și o adeverință eliberată de către Serviciul Fiscal Local Mediaş pentru familiile sau persoanele singure care dețin cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în anexa 4 a Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii de Guvern care reglementează acordarea ajutoarelor de încălzire.
Lista completă a actelor necesare întocmirii dosarului poate fi consultată la sediul Direcției de Asistență Socială, Primăriei Mediaș, dar și pe site-urile celor două instituții. Cuantumul ajutoarelor pentru încălzire este cuprins între 25 și 250 de lei pentru încălzire cu gaze naturale, între 50 și 500 de lei pentru energie electrică și între 32 și 320 de lei pentru încălzirea cu lemne. Vor primi ajutoare de încălzire familiile în care venitul minim pe membru de familie este de până la 1.386 lei, iar în cazul persoanelor singure venitul este de până la 2.053 lei.
De asemenea, pe lângă ajutorul de încălzire, va fi acordat și un supliment pentru energie, în sumă fixă, și anume 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale; 20 de lei/lună pentru consumul de combustibili solizi (lemne) şi/sau petrolieri; 30 de lei/lună pentru consumul de energie electrică sau 70 de lei/lună dacă titularul folosește exclusiv energia electrică.
La întocmirea cererii, este obligatoriu să se prezinte doar titularul contractului de furnizare a energiei electrice sau a gazelor naturale. Cererile, însoțite de documentele aferente, pot fi depuse la două puncte de preluare, respectiv la sediul Direcției de Asistență Socială de la fosta Aviație, și în incinta Primăriei Mediaș, Piața Corneliu Coposu numărul 3, cu respectarea tuturor normelor de distanțare și a purtării măștii de protecție. De asemenea, documentația poate fi transmisă și online, la email [email protected] sau prin intermediul serviciului poștal, la adresa Direcției de Asistență Socială Mediaș, Aleea Comandor Dimitrie Moraru numărul 11.
Formularele necesare pentru completarea dosarului pot fi descărcate de pe site-urile www.primariamedias.ro și dasmedias.wordpress.com, sau obținute de la sediile amintite. Programul de preluare a dosarelor este de luni până joi, între orele 8-13, iar vineri între orele 8-12.