Rata anuală a inflaţiei în România a scăzut în prima lună din 2023, dar rămâne la valori ridicate. Conform datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS), inflația a ajuns la valoarea de 15,1%, mai puțin față de nivelul de 16,3%, cât se consemnase pentru decembrie 2022. Instituțiile statului român, dar și analiștii economici, estimează noi scăderi ale inflației în acest an, ceea ce ar mai putea reduce din presiunea financiară resimțită acum de populație.
Între timp, românii caută soluții pentru a-și optimiza cheltuielile, iar interesul pentru promoții este în creștere în retail. Magazinele online profită și de acest context, căci își permit să propună prețuri de obicei mai reduse decât cele din retailul offline, ținând cont de costurile pe care le au la rândul lor în operațiunile de afaceri.
În comerțul electronic, este simplu pentru orice utilizator să compare prețurile între diverse produse, ținând cont de caracteristicile acestora. De asemenea, același produs poate fi găsit în mai multe magazine online, la prețuri diferite. Se caută desigur un preț cât mai mic, dar alegerea cea mai avantajoasă ține cont și de alte criterii precum costurile de livrare și serviciile în sine oferite de magazin, precum și nivelul de încredere în acel magazin online.
Diferența de preț – între retaileri sau între articole asemănătoare – la un produs vândut de un magazin de electrocasnice poate fi suficient de mare încât să genereze o economie importantă, luând în considerare valoarea mare a unor astfel de articole. Bunurile de folosință îndelungată sunt cumpărate în această perioadă cu mai multă atenție. În mod firesc, în perioade cu inflație ridicată, populația are tendința să își amâne unele cheltuieli care nu sunt considerate urgente.
Mediul online de retail din România este în prezent foarte competitiv, iar acest lucru reprezintă un avantaj major în relația cu clienții. Românii au astfel parte de prețuri minime și servicii tot mai bune atunci când aleg să facă achiziții pe internet, de la magazine online din țara noastră. S-au îmbunătățit și serviciile de livrare, căci firmele de curierat au investit masiv în logistică în ultimii ani, anticipând avansul comerțului online.
Chiar și în cazul unor produse de valoare mică din magazinele de electronice sau cu produse pentru casă și timp liber, diferența de preț contează. Cu cât cumperi mai multe produse, într-o perioadă mai mare de timp, cum atât poți observa cât de mult ai economisit, prin diferențele de prețuri față de alte variante ce ar fi putut alese.
În România se observă deja semnele unei digitalizări de masă. Populația tinde să adopte noile tehnologii, implementând soluțiile digitale în viața de zi cu zi, pe plan personal și profesional. De la social media la internet banking și mobile banking, de la divertisment online la contractare servicii și plăți facturi online, de la comenzi online la rezervări de servicii turistice și bilete la evenimente, toate acestea înregistrează creșteri ale cifrelor în fiecare nouă perioadă de raportare.
Anul 2023 va consemna cel mai probabil noi creșteri ale vânzărilor online și un nou avans al serviciilor bazate pe internet în general.