În acest moment pe traseul viitoarei șosele de mare viteză, lung de 68 de kilometri, se execută foraje geotehnice pe mai multe tronsoane.
Toate cele 4 loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș se află în faza de proiectare iar proiectul tehnic trebuie finalizat până la începutul anului viitor.
Antreprenorul turc are la dispoziție 6,4 miliarde de lei (fără TVA) pentru construcția întregii secțiuni Sibiu – Făgăraș a A13.
Recent, CNAIR a anunțat că pe data de 26 februarie va începe proiectarea și pe tronsoanele 1 și 2 ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
Practic, în acest moment pentru toate cele 4 tronsoane, în lungime de 68,04 kilometri, a fost emis Ordin de Începere pentru fazele de proiectare, care vor avea o durată de 12 luni.
Pentru tronsonul 3 faza de proiectare a început în data de 16 octombrie 2023, iar pentru tronsonul 4 proiectarea a început în data de 15 ianuarie 2024.
Ulterior finalizării Proiectelor Tehnice se va intra în faza de execuție a lucrărilor pe toate cele 4 tronsoane, care va dura 36 de luni.
Tronsonul 1: Boița (Autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ 105G) în lungime de 14,25 km,
Tronsonul 2: Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1) în lungime de 19,92 km,
Tronsonul 3 (Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B) în lungime de 17,61 km,
Tronsonul 4 (Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Municipiul Făgăraș (16,26 km) la care se adaugă drumul de legătură cu DN1 (5,6 km).
Finanțarea este asigurată din Programul Transport, iar pe traseul acestei secțiuni urmează să fie construite:
7 noduri rutiere: Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni, Fagaras
24 poduri peste Autostrada Sibiu Fagaras
63 poduri peste alte tipuri de obstacole (cursuri apa, drumuri)
3 poduri pe drum de legatura intre Autostrada Sibiu- Fagaras si DN1
12 viaducte pe autostrada Sibiu – Fagaras
2 Centre de intretinere si coordonare
1 punct de sprijin
2 spatii de servicii S3
2 spatii de servicii S1