ANPC acuză ING Bank de nerespectarea prevederilor Ordonanței de Urgență 50/2010 privind transparența costurilor contractelor de credit.
Protecția Consumatorilor reclamă aplicarea unei duble marje de dobândă, care ar fi crescut costurile suportate de clienți.
Deși ANPC a dispus eliminarea unei marje și returnarea sumelor percepute, ING a obținut suspendarea acestor măsuri, până la judecarea pe fond a litighiului, invocând dificultăți operaționale și financiare.
În urma unui control derulat între iulie și septembrie 2024, ANPC a constatat că ING a aplicat, începând cu 2010, o formulă de calcul a dobânzii care includea două marje – una inițială și una suplimentară – în combinație cu indicatorii EURIBOR sau ROBOR.
Acest lucru, susține ANPC, a condus la costuri suplimentare pentru clienți, măsura fiind considerată ilegală de către autoritate.
ANPC a dispus eliminarea marjei suplimentare și restituirea sumelor încasate nejustificat către cei aproximativ 90.000 de clienți afectați, inclusiv actualizarea lor.
Banca a contestat însă decizia ANPC și a cerut Judecătoriei Sectorului 1 suspendarea măsurilor de remediere. Judecătorii au admis cererea ING, iar ANPC a atacat decizia la Tribunalul București.
„ING a susținut că implementarea măsurilor impuse de ANPC ar necesita un efort logistic și financiar imens.
Recalcularea dobânzilor pentru cele aproape 90.000 de contracte de credit, dintre care 3.750 sunt încă active, ar presupune aproximativ 291.000 de ore de lucru, un cost estimat de 22,4 milioane de lei și implicarea a 185 de angajați suplimentari.
Mai mult, banca a argumentat că modificarea contractelor înainte de soluționarea litigiului ar fi ireversibilă, riscând pierderi financiare și de imagine”, scrie profit.ro.