0.2 C
Sibiu
marți, noiembrie 26, 2024

Publicitate electorală

spot_imgspot_img

eveniment

Aglomerație pe proiectul Centura de Sud a Sibiului: studiul de fezabilitate are 6 oferte, inclusiv de la companii străine

Cele mai citite

Nu mai puțin de 38 de companii românești și străine s-au grupat și au depus șase oferte pentru licitația care țintește un studiu de fezabilitate pentru Centura de Sud a Sibiului.

În luna mai, Consiliul Județean ar trebui să cunoască numele firmei sau asocierii câștigătoare în licitația pentru studiul de fezabilitate al Variantei Ocolitoare de Sud Sibiu, șosea cu profil de drum expres, cu două benzi pe sens, care ar trebui să traverseze Mărginimea Sibiului, pe traseul Cristian – Poplaca –Rășinari –  Cisnădioara – Cisnădie – Șelimbăr, pentru a face legătura prin sudul municipiului Sibiu între cele două ramuri ale DN1, cea care merge către vest și cea care merge către sud. Practic, în urma finalizării acestei legături, Sibiul va fi unul dintre puținele orașe din România cu o centură rutieră completă.

Valoarea contractului prin care se va realiza studiul de fezabilitate a fost estimată de Consiliul Județean la 4,1 milioane de lei, caietul de sarcini având prevăzut ca termen de finalizare 6 luni de la data semnării ordinului de începere. La ce folosește studiul de fezabilitate pentru care județul Sibiu va plăti aproape 1 milion de euro? În baza lui vor fi cunoscute caracteristicile viitoarei șosele, traseul optim, costuri potențiale și eventuale variante de lucru. Vor fi făcute studii topo, geo și hidorologice, precum și de altă natură, prevăzute de legislație, vor fi făcute activități de proiectare, dar și analize cost-beneficiu. Documentația ofertă de asocierea câștigătoare va permite licitarea și contractarea proiectării și execuției acestei șosele, însă va asigura și asistență Consiliului Județean pe parcursul derulării procedurilor de obținere a finanțării.

Potrivit caietului de sarcini, realizat în baza studiului de prefezabilitate, varianta ocolitoare (centura de sud) va avea o viteză proiectată de deplasare a vehiculelor de 80 km/h, iar interacțiunea cu drumurile existente s-ar putea face prin intersecții, pasaje sau sensuri giratorii. Studiul de prefezabilitate a analizat 5 trasee posibile, generate de un studiu de urbanism. Dintre cele 5 trasee, a fost considerat fezabil traseul 1, care are o lungime de 18,3 kilometri, ocolește pădurea Dumbrava, are nevoie de 7 intersecții cu drumurile existente și 19 poduri, din care 3 pentru cursuri de apă. Alte două trasee au fost considerate inaccesibile din cauza traversării de terenuri MApN. Un al patrulea traseu a fost considerat o posibilă opțiune, deoarece reprezintă o prelungire a traseului 1, dar fără un surplus notabil de trafic. Traseul 5, o variantă mai scurtă a traseului 1, are nevoie de o soluție mai puțin obișnuită, un tunel pe sub pădurea Dumbrava, ceea ce generează costuri foarte mari și inconveniente de trafic.

Potrivit soluției traseului 1, din studiul de prefezabilitate, centura de sud va pleca din Cristian, din capătul pistei Aeroportului Sibiu, și va merge către Poplaca, unde va intersecta DJ106R (Calea Poplăcii) în zona Valea Poplăcii, apoi va ocoli pădurea și se va îndrepta spre Șelimbăr, unde va interescta DN1 la sud de parcul comercial Shoping City.

Cei 6 ofertanți anunțați de Consiliul Județean sunt:

•          Metroul (ofertant unic)

•          Coplan – Consultanți – Arhitecți – Ingineri (ofertant unic)

•          Asocierea Aduro Impex (leader), Aspire Design, NV Construct SRL

•          Asocierea Search Corporation (leader), Like Consulting SRL

•          Asocierea Beta Cops (leader), Total Road

•          Asocierea Romair Consulting (leader), East Water Drillings

Proiectul variantei ocolitoare are un mare avantaj: a fost inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020 care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Asta înseamnă că beneficiază de girul ministerului și poate obține finanțare din fonduri europene nerambursabile.

În plus, așa cum precizează Consiliul Județean, investiția Varianta Ocolitoare Sud Sibiu se realizează în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în baza unui document semnat în data de 18 septembrie 2020.

Comisia de evaluare a ofertelor estimează că finalizarea procedurii de atribuire va avea loc la sfârșitul lunii mai 2021. Documentația ar urma, astfel să fie finalizată în toamna acestui an, iar următoarea licitație ar putea fi realizată abia în 2022.

Publicitate

Publicitate electorală

spot_img
Ultimele știri

ULTIMA ORĂ/FOTO: Incendiu de proporții care amenință să se extindă la o casă

Pompierii sibieni intervin, luni seara, localitatea Galeș pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie.Pompierii intervin cu trei autospeciale de...

Publicitate

spot_img

Știri pe același subiect